Gå til innhold

Gravstell når jeg bor langt unna, Åssen gjør du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor langt unna gravene jeg må stelle. Og har ikke lappen til å kjøre bil.

Og jeg har ringt gravferdsetaten i de kommunene det gjelder. De steller bare graver mellom juni og september... for kr 875.

Finnes det andre byråer som driver med dette? Setter på krans og lys?

Hva med 17. mai? Julaften, nyttårsaften...

Åssen gjør dere andre det? Jeg har så vondt av at det står tomt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til nærmeste blomsterbutikk og få en avtale med dem :)

Skrevet

Hva med Kirkegårdsservice? Link

Jeg kjenner ikke til de, men så tilfeldigvis en annonse i min lokalavis for ikke så lenge siden.

Skrevet

Vi har også en grav som vi ikke får satt krans og lys på i jula, og det har vært emosjonelt vanskelig.

Men etter å ha sette hvor lite pent det er med nedbrente lys som står etterlatt hele vinteren, samt flagg som står i ukesvis etter 17 mai, synes jeg det er like pent med en grav som ligger pent tildekket av snø.

Skrevet

Her står det tidvis tomt som på høst/vår/vinter. Ytterst sjeldent jeg kommer på graven rundt jul. Der har jeg en egen dialog med den avdøde og jeg vet at det er ok at jeg ikke legger noe ned/tenner lys i de tidene. Jeg har et sted hjemme med bilde og lys og utover det så har jeg resten i hodet mitt.

Samtidig så skjønner jeg deg veldig godt, TS. Jeg skulle så gjerne gjort mye mer på graven, men nå er situasjonen slik at jeg ikke får det til.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tusen takk for link.

Gravstell service skal jo også rydde vekk og legge på nytt til en hver tid synes jeg...

Nå har jeg bestillt helårspakke og vil jeg ha noe innimellom mailer jeg bare om det. :rodmer:

Endret av Wonders
  • 7 måneder senere...
Skrevet

De har ennå ikke tatt kontakt, og da får det jammen være. Drar innom selv noen ganger i året.

Gjest Badabing
Skrevet

Kan du muligens ringe til kirken/menigheten der dine kjære ha grav? Vi har noen som steller gravene til besteforeldrene mine, men jeg er litt usikker på hvem. Jeg tror det er kirkegårdstjeneren, ikke et byrå.

Så på nettsidene til den menigheten det er snakk om, og det virker som man kan lage en tilpasset avtale. Det ser ut som det er kirkegårdskontoret man tar kontakt med, og prisene er ikke avskrekkende.

Ved min menighet kan man velge hvilke anledninger man vil ha gravene stelt. Sjekk kirken.no og let opp din menighet. Håper det ordner seg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...