Gå til innhold

Ang. eggdeling og kvalitet

Krølla

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg satte inn to egg for snart en uke siden, begge to hadde delt seg 6 ganger. Har hørt at det er ganske bra, men noen som vet mer enn meg her?

Jeg tilhører Ullevål, og der sier dem at jeg ikke skal teste før 3 uker etter egguttak. De tar ikke blodprøver. På Riksen har jeg hørt at de tar blodprøver etter to uker. Er ikke det rart at det er så forskjellig praksis? Når synes "dere" at jeg kan teste? Hva er din erfaring?

Takk for svar :ler: Er veldig spent, og føler masse etter i magen hva som skjer, og ikke skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Krølla..

Høres ut som at du har fått fine egg tilbake..

Når det gjelder deling av egg så er det ikke bare antall delinger som betyr noe, men det gir ett godt pekepinn på om dette er egg av god kvalitet. Det de også ser etter når de plukker ut egg for tilbakeføring er om de er "pene" dvs. at de skal være delt uten at det er fragmenter i delingen.

I min jobb som refleksolog har jeg sett mange ganger at også todelte egg kan bli barn...

Når det gjelder testing er det forskjellig praksis ved de forskjellige sykehusene. Grunnen til at noen venter litt lenger med testing er nok at det ikke er helt uvanlig at man kan teste svakt positivt etter to uker, men at man allikevel ikke er gravid fordi delingen har stoppet opp på et tidlig stadium. Det er nok tryggere å tro at man forblir gravid dersom testen er positiv etter 3 uker..

Men jeg synes det var lenge allikevel, på Fertilitetsklinikken i Porsgrunn tester jentene 2 uker etter innsetting, uten blodprøve. Dette anser de som sikkert nok. Etter å ha behandlet mange jenter i forbindelse med ufrivillig barnløshet, så har jeg ennå ikke sett at det er for tidlig å teste etter to uker, de fleste som tester positivt da forblir gravide i ca 9 mnd.... Med ett to eller tre barn ;-)

Du har nok litt sommerfugler i magen tenker jeg.

Lykke til med rugingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...