Gå til innhold

Hunden min bet hull på et (aa) batteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fjernkontrollen her i huset mangler lokk, så batteriene faller ofte ut, nå kom jeg over det ene batteriet på gulvet og hunden har bitt hull i det så bittelitt svart syre har flytet ut på utsiden. Ga hunden melk med en gang og sjekket for skum og om han var rød i munnen, noe han ikke er. Han oppfører seg også helt normalt.

Bør jeg kontakte veterinær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er batterisyre svart? Jeg har alltid trodd den var hvit...

Men ja, er du usikker så ring heller veterinær en gang for mye enn en gang for lite.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg hadde ringt en vetrinær som var døgnåpen. altså, jeg ville ringt med en gang.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt en vetrinær som var døgnåpen. altså, jeg ville ringt med en gang.

Det var det jeg mente også, ikke ring vetten i morgen liksom, ring nå ja.

Skrevet

Ringte veterinærvakta nå og hun mente at så lenge han ikke slikker seg mye rundt munnen og ikke kaster opp så var det ikke noe fare, men må følge med han utover natten.

Mest sansynlig har han nok plukket opp batteriet for å leke, bitt hull og latt den være.

Veldig moro å ha en hund med valpenykker når han er 6 år, ikke første gang jeg er bekymret... :rolleyes:

Tusen takk for svar og liste over døgnåpne dyreklinikker! :klemmer:

Gjest badeand1
Skrevet

Ringte veterinærvakta nå og hun mente at så lenge han ikke slikker seg mye rundt munnen og ikke kaster opp så var det ikke noe fare, men må følge med han utover natten.

Mest sansynlig har han nok plukket opp batteriet for å leke, bitt hull og latt den være.

Veldig moro å ha en hund med valpenykker når han er 6 år, ikke første gang jeg er bekymret... :rolleyes:

Tusen takk for svar og liste over døgnåpne dyreklinikker! :klemmer:

Bra du ringte!

Skrevet

Alltid greit å ringe en gang for mye enn en gang for lite! Håper det går bra med vofsen :)

Skrevet

Er batterisyre svart? Jeg har alltid trodd den var hvit...

Men ja, er du usikker så ring heller veterinær en gang for mye enn en gang for lite.

Vanlige engangsbatterier inneholder som regel manganoksid (gjelder både alkaliske og "standardbatterier"). Naturlig manganoksid er vanligvis svart eller brun på farge, og kalles ofte brunstein (derfor kaller man avogtil ikke-alkaliske engangsbatterier for brunsteinsbatterier).

Så lenge det ikke var snakk om NiCd batterier (sjelden vare i de fleste fjernkontroller), så bør det nok gå bra.

Googlet opp ett datablad på manganoksid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...