AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Tenker du på som turist? Som turist prøver jeg å holde meg innenfor kanalbeltet/ langs en av kanalene der. Altså sentralt. Museumplein er også et greit område, kanskje ikke så idyllisk, men trygt og relativt nært sentrum (i allefall nært Leidseplein), mange hoteller og musea der. Sist bodde jeg ved kanalen Singel, i nord-enden, så det ikke var langt å gå til sentralstasjonen. Det strøket anbefales! Hvis du tenker på å bosette deg, er det vanskelig å finne noe bra til en grei pris i sentrum, så da må man være litt mindre kresen. Jeg ville unngått Amsterdam Noord (pga tungvinthet, og pga at lite spennende skjer der, bare store boligområder). Da jeg studerte der, hadde jeg venner i de fleste sentrumsnære områder (godt innenfor A10-ringen i allefall), og alle virket som greie steder å bo på. Viktig å bo innen kort sykkelavstand til sentrum. Selv ville jeg valgt: Sentrum, Jordaan, Vondelpark-området og de Pijp/ved Sarphatipark) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå