Gå til innhold

når kjøper du juletre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

nå er tiden straks inne for å kjøpe tre!

jeg lurer egentlig litt på når andre her pleier å kjøpe juletre?

vi har pleid å kjøpe et par dager før jul, lurer på om kanskje det er litt sent i forhold til andre?

om du allerede har kjøpt tre, hvordan tre kjøpte du, hvor kjøpte du det, og hvor mye betalte du for det?

gleder meg til å kjøpe, å pynte tre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og; om du allerede har kjøpt tre, varer det da ut hele julen, og litt ut i januar? ser for meg at treet ville vært dødt innen romjul her om jeg skulle kjøpt så tidlig. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrkHarepus

Tror ikke det spiller noen rolle hvorvidt du kjøper juletre i morgen eller venter til feks neste mandag. Treene er jo hugget så og si samtidig, for en god stund siden (2-4 uker siden). Er nok mer viktig hvordan du tar vare på treet etter at du har kjøpt det. Sakte opptining (1-2 dager) i et kjølig rom, sage av litt av stammen og sette treet i en bøtte med vann, før du setter det inn i en varm stue og pynter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Kjøpte ETT falskt juletre for flere år siden og har det fortsatt. Syns det er bedre med ett falskt juletre som holder i flere år, enn et nytt ekte tre hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det spiller noen rolle hvorvidt du kjøper juletre i morgen eller venter til feks neste mandag. Treene er jo hugget så og si samtidig, for en god stund siden (2-4 uker siden). Er nok mer viktig hvordan du tar vare på treet etter at du har kjøpt det. Sakte opptining (1-2 dager) i et kjølig rom, sage av litt av stammen og sette treet i en bøtte med vann, før du setter det inn i en varm stue og pynter det.

takk for svar. :)

ja, det har kanskje mer å si hvordan man faktisk vedlikeholder det. jeg dreper jo stort sett alt av planter jeg da, innen kort tid. :ler:

skal prøve tipsene dine jeg! :)

Kjøpte ETT falskt juletre for flere år siden og har det fortsatt. Syns det er bedre med ett falskt juletre som holder i flere år, enn et nytt ekte tre hvert år.

ja, det er nok mye lettere med plasttre, men jeg syntes det er noe helt eget med et ekte tre, så kommer nok til å fortsette med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hogger alltid juletre hos bestefar den 22. desember. Superhyggelig :nisseblunk: Men enig med frk. harepus. Så lenge du ikke setter treet inn i en 20 grader varm stue etter kjøpet, så holder det seg nok til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

ja, det er nok mye lettere med plasttre, men jeg syntes det er noe helt eget med et ekte tre, så kommer nok til å fortsette med det. :)

Hver sin smak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hogger alltid juletre hos bestefar den 22. desember. Superhyggelig :nisseblunk: Men enig med frk. harepus. Så lenge du ikke setter treet inn i en 20 grader varm stue etter kjøpet, så holder det seg nok til jul :)

det hørtes veldig koselig ut. :) her har vi desverre ikke mulighet til det, spørs om det hadde blitt godt mottatt om vi gikk opp i skauen her å begynte å hugge. :gjeiper:.

kanskje jeg skal driste meg til å kjøpe treet litt tidligere i år da? de har jo veldig mye bra utvalg tidligere, enn helt i siste liten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...