Gå til innhold

Egoistiske søstre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puh.. Kjenner at dette blir mye før jeg i det hele tatt har begynt å skrive.. Men her kommer det:

Jeg er en jente på 21 som bor i huset til moren og faren min, mens de og 3 av mine søsken bor i Shanghai. Jeg har 2 eldre søstre på 23 og 26 som bor 1 time unna.

I huset er det ubehandlet gulnet furu, over alt!! Til og med kjøkken innredningen. Jeg har, i tillegg til jobb(deltid), kjøretimer og skole begynt å male kjøkkenet. Jeg har malt til sammen 17 av 28 skapdører 3 strøk på hver side, og innvendig i skapene. Jeg har kjøpt en flott benk og beiset den i samme mahogny farge som benkeplaten og malt beina i samme farge jeg maler kjøkkeninnredningen i. Jeg har også fikset nytt kjøleskap. Jeg har kjøpt nye stålknotter til å ha på skapdørene, og kastet flere søppelsekker med dritt som lå inni skapene. Det er mye igjen, men jeg har stått på som en helt!

Jeg ville gjerne bli ferdig med dette før familien kom hjem for å feire jul (de kommer i morgen) og lagde da et event på facebook hvor jeg inviterte de 2 eldre søstrene mine til dugnad. Dette gjorde jeg for 3 uker siden. Jeg beskrev alt som måtte males, vaskes og ryddes før gjengen kom hjem, og sa at de måtte komme denne helgen fre-lør for skikkelig dugnad.

De siste 2 ukene har jeg kastet opp utrolig mye, og vært veldig syk. Det viser seg at jeg er gravid. Jeg sender melding og forsikrer meg om at de kommer, og forteller at jeg virkelig trenger hjelp. Ikke at jeg er gravid, det er ikke godtatt i vår familie, selv om jeg har vært sammen med kjæresten min i 5 år.

Dugnaden skulle være denne helgen, fra fredag - søndag. Jeg og kjæresten min har jobbet som helter hele helgen. Søstrene mine kom hverken fredag eller lørdag. Og i dag kom de klokken 1530.

De åpnet døren 1530 og sa: Herregud, hun kødda ikke når hun sa at det så jævlig ut. Og så trippet de inn med høye heler, oppsminket og kledd opp.

Jeg sa rett ut at dette var en dugnad og måtte hente arbeidstøy til dem. Så begynte kranglingen. " Vi trodde du hadde kommet litt lenger da", " Herregud, du kan ikke bare male kjøkkenet, nå må du male resten av huset også"

Jeg gråter så mye, og er så stressa før de kommer hjem i morgen.. Hva skal jeg gjøre? Er det jeg som har vært idiot som har satt i gang et sånt prosjekt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at foreldrene dine blir glade uansett om det er ferdig eller ei. De vet vel selv hvor mye jobb det er.

Det med egoistiske søstere kjenner jeg godt til. Prøv å ikke bry deg om det. Du gjør en knakende god jobb, og det har ikke de gjort :)

• Liker 1
Skrevet

Må nesten legge til at de sa flere ganger at jeg hadde mye mer tid enn dem til å gjøre noe med huset, for de jobber jo heltid og det gjør ikke jeg! Men jeg har hatt kjempe lite tid, og er nå syk, og føler med psykisk nede.

Skrevet

Om alle sa at de skulle komme, då er det ufattelig dårlig gjort av dem å ikke dukke opp. Jeg skjønner godt frustrasjonen din. Har du prøvd å prate med dem om det? Dette er utrolig dårlig gjort av dem...

Håper det går bra med deg, og at du ikke stresser for mye nå som du er gravid... :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Du er flink! Stå på!

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at foreldrene dine blir glade uansett om det er ferdig eller ei. De vet vel selv hvor mye jobb det er.

Det med egoistiske søstere kjenner jeg godt til. Prøv å ikke bry deg om det. Du gjør en knakende god jobb, og det har ikke de gjort :)

Tusen takk :) Dette jeg trengte å høre!

Skrevet

Hallo, for noen drittkjerringer du har til søstre.

• Liker 3
Skrevet

Hallo, for noen drittkjerringer du har til søstre.

Haha, det var det kjæresten min også sa!

Skrevet

Oi, jeg må virkelig si at jeg imponert over tiltaket ditt for det første :) For en utrolig flott ting å gjøre for foreldrene sine.

Men du kan ikke kreve at søstrene dine skal hjelpe deg, dessverre. Bare pust ut, ta det med ro og gjør så godt du kan. Du har vel tid til å gjøre ferdig selv om foreldrene dine kommer hjem? Kanskje du burde fortalt søstrene dine om graviditeten? Det er ikke bra å stresse sånn om du er i starten av en graviditet :/

Skrevet

Hvorfor ble malingen påbegynt i utgangspunktet?

Skrevet

Nei jeg vet at jeg ikke kan forvente at de skal hjelpe meg, men jeg vet bare så sykt at jeg hadde hjulpet dem. Jeg gjør ikke dette for min egen skyld, jeg gjør det for mamma og pappa. Særlig for pappa som har vært utbrent (i 10 mnd-er i fjord).

Skrevet

Hvorfor ble malingen påbegynt i utgangspunktet?

Malingen ble påbegynt fordi det ser helt forjævlig ut og vi barna har alle skammet oss over hvordan det har sett ut. Jeg ville gjøre dette for mine yngre søsken ,og mamma og pappa.

Skrevet

Maler du med en sunn maling? Pass på deg selv og barnet...

Søstrene dine var noen ddittkjerringer, det du gjør er fabelaktig, og foreldrene dine BØR bare ha vett nok til å dåne av takknemlighet når de kommer hjem! :klem:

Skrevet

Malingen ble påbegynt fordi det ser helt forjævlig ut og vi barna har alle skammet oss over hvordan det har sett ut. Jeg ville gjøre dette for mine yngre søsken ,og mamma og pappa.

Ok... Da burde ting vært planlagt litt mer nøye og forpliktende i utgangspunktet. Ja, søstrene dine er urimelig kjipe, men du er også hakket overivrig.

Skrevet

Ok... Da burde ting vært planlagt litt mer nøye og forpliktende i utgangspunktet. Ja, søstrene dine er urimelig kjipe, men du er også hakket overivrig.

Ja, det kan jo være de har en del å stri med før jul. Uansett, jeg hadde absolutt stilt opp hvis broren min spurte, men vi har et godt forhold. Jeg liker dog å være med i planleggingen av slike ting. Men klart de er kjipe.

Kan du ikke spør noen venninner eller kjæresten om å hjelpe med det siste?

Skrevet

Ja, det kan jo være de har en del å stri med før jul. Uansett, jeg hadde absolutt stilt opp hvis broren min spurte, men vi har et godt forhold. Jeg liker dog å være med i planleggingen av slike ting. Men klart de er kjipe.

Kan du ikke spør noen venninner eller kjæresten om å hjelpe med det siste?

De skulle komme himmatt i dag så du er nuk for seint ute med rådet.

Skrevet

Dårlig planlagt av deg. Begynner man på en slik jobb må man være sikker på at man klarer å fullføre innen tidsfristen, og man kan naturligvis ikke regne med at andre skal slippe alt de har i hendene for å redde seg når det ikke går.

Unødvendige kommentarer av søstrene dine, men jeg klarer ikke å se at de er egoistiske bare fordi de har andre ting enn å pusse opp andre sitt hus å bruke tiden sin på.

Skrevet

Er det ikke litt egoistisk og ganske så frekt av deg å male et hus noen andre eier bare fordi du syns det er stygt?

Skrevet

Synes det er en kjempefin ide fra din side, og bra at du står på! Om søstrene dine sa ja til og komme, men ikke dukket opp, synes jeg det er rart at folk her klager på deg for å ikke ha planlagt godt nok når 2 av 4 personer som hadde lovt å hjelpe til ikke dukka opp :/

Uansett, lykke til med oppussinga, og gratulerer med den lille :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...