Gå til innhold

De varmeste vinterskoa

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilke bør man investere i hvis man er ute etter et par skikkelig varme vintersko?

Har hittil bare tenkt på Timberland og Sorel sine klassiske. Men det er sikkert ørten andre som også kan konkurrere i å være varme!?

De skal brukes ute i snø/kaldt vær, må kunne oppholde meg utendørs i mange timer m ungene.

Må ikke være for høye pga kommer også til å bruke skibukse utenpå hvis vi har en ake-dag f.eks.

Edit: har forresten et par UGG's, men de er ikke varme nok når det er skikkelig kaldt ute...

Endret av Smørblomsten
Skrevet

Nesnalobber! Finnes i både høye og korte varianter, helt klart det beste kjøpet jeg har gjort!

• Liker 2
Skrevet

Nesnalobber er helt fantstiske, når gradestokken kryper under 10 minus får Timberlandskoene være hjemme, og lobbene blir med ut :nigo:

• Liker 2
Skrevet

Så reklame for noen Sorel-sko her en dag, og de skrøyt av å holde varme selv med minus 40. Har de en garanti på det? Jeg fryser mens det ennå er plussgrader, så om det er en garanti, prøver jeg gjerne. :)

Skrevet

Hvilke bør man investere i hvis man er ute etter et par skikkelig varme vintersko?

Har hittil bare tenkt på Timberland og Sorel sine klassiske. Men det er sikkert ørten andre som også kan konkurrere i å være varme!?

De skal brukes ute i snø/kaldt vær, må kunne oppholde meg utendørs i mange timer m ungene.

Må ikke være for høye pga kommer også til å bruke skibukse utenpå hvis vi har en ake-dag f.eks.

Edit: har forresten et par UGG's, men de er ikke varme nok når det er skikkelig kaldt ute...

Seriøst? Jeg har ikke fryst en eneste gang med UGG's, og her har vi som oftest 15-20 kuldegrader om vinteren.. Selv 30 hender...

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes Ecco støvler med ullsokk er supert for aketurer. :)

Skrevet

For beinkaldt og tørt har jeg selskinnstøvler( varme som en kakkelovn!), for litt mindre kaldt, men vått har jeg ett par støveletter fra Forsvarets overskuddslager. De har en løs "innerstøvel", er gummibelagt rundt selve foten og fantastisk varme.

Ingen av de er spesielt fine å se på, men de er gode å gå i, og aller viktigs; jeg fryser ikke på bena!

Skrevet

Jeg har kjøpt et par UGG Adirondack II Boots (eller hva nå enn de het :sjenert: ) og håper de holder meg varm i vinter :)

Skrevet

Folkens :) Ullsåler med aluminium under! :jepp: Hindrer kulden å slå gjennom. Får kjøpt det på alle skobutikker. Koster under 100,-

Problem solved :tommelsmil:

Skrevet

Folkens :) Ullsåler med aluminium under! :jepp: Hindrer kulden å slå gjennom. Får kjøpt det på alle skobutikker. Koster under 100,-

Problem solved :tommelsmil:

Haha, jepp! Fattig studentenes varme sko det. Sånn har jeg gått i 5 år som student i Narvik, i Addidas sko gjennom hele vinter!! :jepp:

Bruker fortsatt det trikset med å sette ull-såler i "vanlige" støvletter, for å bruke de om vinteren. Trodde nesten jeg var alene om det. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Etter årevis med "prøving og feiling" av vintersko, der jeg har prøvd og forkastet Sorel og Merel og alle disse som skryter av å være de varmeste, må jeg si at ingen, absolutt ingen slår Timberland sine høye vinterstøvler. Jeg stod en hel dag som vakt på skøyteisen, rett på isen, med de skoene og et par tynne ullsokker inni, og frøys ikke. Verdt sin vekt i gull, og jeg skal aldri, aldri ha noen andre vintersko!

Skrevet

Fattigmannsvarme? Er ikke addidassko jeg putter dem i :lur: Men det er det som er genialt! Man kan putte dem i hva som helst. Det fungerer som bare det! Godt vi er to om det :fnise:

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Samesko må da være varme? Har ikke prøvd dem, men.

Skrevet

Samesko må da være varme? Har ikke prøvd dem, men.

Skaller er kjempevarme, men dei er ikkje så lette å få tak i, og dei eg har er det ikkje såle på, berre reinsskinn under. Funkar superdupert på tørr sny, men sjølvsagt ikkje på veg. Har såvidt brukt slike i berre skinn og med såle også, dei er ikkje spesielt varme i forhold til Nesnalobbar til dømes. Nesnalobbar er forøvrig geniale.

Skrevet

Stemmer for nesnalobber, men jeg trives også godt i mine snart utgåtte millitærstøvler med ullsåler inni og med ullsokker på bena - har vært ute i -35 uten å fryse på bena (men ikke lenge i gangen) - har også vært ute i -25 i noen timer uten å fryse på bena med både lobber og millitærstøvler (ikke samtidig ;) )

Skrevet

Jeg har disse fra Timberland og er kjempefornøyd :) Ikke for høye og veldig varme. Vantette dersom de skal brukes i slapsevær også. Og relativt billige også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...