AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Dere som har noen kg for mye, kan jeg få spørre om hvorfor dere bruker lårkorte kjoler uten stropper hvor puppene nesten detter ut? Tok en tur på byen i går, og ble helt satt ut over hvor mange feite jenter som brukte kjoler som kun ser bra ut på de med normalvekt. Det ser IKKE bra ut med tjukke lår og feite armer på byen, og at dere tror at det er fint syntes jeg er helt utrolig. Har ei venninne som elsker å gå slik. Hun veier vel 80kg. Spurte henne om hvorfor, og hun svarte fordi hun så bra ut i slike kjoler. ehh, nei. INGEN tjukke mennesker kler det. Så da spør jeg dere overvektige kvinner: Hvorfor i hellvette har dere på dere klær som overhode ikke passer kroppen deres? 19
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Jeg er helt enig med deg, men nå blir du slaktet. 10
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Om de føler seg fin i det, la de gå med det da? Vedder på at du kler deg i noe som ikke alle andre liker heller. 7
Gjest gjest- silje Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Helt ærlig, så er det ikke alle kjoler som passer alle typer kroppsfassong. MEN å skjule armer kun fordi du synes at det ikke er pent, hadde jeg aldri gjort:) Kun hvis jeg selv hadde komplekser for armene mine. Du kan jo gå å spørre alle selv? Face to face, og se hvilken reaksjon du får:)
Rusken Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Forresten, om de føler seg sexy så vil de utstråle en selvtillit som er mer sexy enn det de ville ha utstrålt om de skulle følt seg halvfine i et annet plagg.. 10
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #7 Skrevet 11. desember 2011 Enig med deg TS, men det er ikke politisk korrekt å si slikt.. Jeg sa noe angående overvektige mennesker i en annen tråd, å fikk det så ørene flagret av prektige KG brukere. Ser forresten av de er i tråden "Tykke versus tynne" og regner med at de sier nedsettende ting om tynne mennesker slik som de pleier å gjøre i tråder der vekt er et emne. 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #9 Skrevet 11. desember 2011 Helt ærlig, så er det ikke alle kjoler som passer alle typer kroppsfassong. MEN å skjule armer kun fordi du synes at det ikke er pent, hadde jeg aldri gjort:) Kun hvis jeg selv hadde komplekser for armene mine. Du kan jo gå å spørre alle selv? Face to face, og se hvilken reaksjon du får:) Det med armene formulerte jeg meg feil. Men å ha kjoler uten stropper? Det går ikke. Jeg er faktisk ikke så frekk at jeg ødelegger en bytur til ei jente, derfor jeg lufter det her. Så de som går kledd slik, kan fortelle meg hvorfor. Om det er politisk korrekt eller ei er meg knekkende likegyldig. Det er noe jeg ikke liker, og som jeg ikke forstår. Tjukke mennesker bør ikke kle seg som om de veier 50kg. Det funkerer ikke. Punktum 9
Viljaa Skrevet 11. desember 2011 #10 Skrevet 11. desember 2011 Litt enig, men synes det er mange fler enn overvektige som kler seg dårlig. Det kan jo skje alle størrelser. Det trenger heller ikke å ha noe å gjøre med at de føler at de ser så veldig bra ut heller, x antall kilo gjør sikkert sitt med selvtillitten fra før av, men kanskje de bare prøver å pynte seg litt? 7
Gjest Thessie! Skrevet 11. desember 2011 #11 Skrevet 11. desember 2011 Haha. Det er mye jeg ikke liker når det kommer til klær. Bukser som henger langt ned på ræven til en del gutter, utrigning ned til navlen osv osv.. Det vil alltid være ting jeg ikke liker på andre folk, men SÅNN ER DET BARE! Verken jeg eller du kan kontrollere hva andre skal gå med eller ikke gå med..
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #12 Skrevet 11. desember 2011 Litt enig, men synes det er mange fler enn overvektige som kler seg dårlig. Det kan jo skje alle størrelser. Det trenger heller ikke å ha noe å gjøre med at de føler at de ser så veldig bra ut heller, x antall kilo gjør sikkert sitt med selvtillitten fra før av, men kanskje de bare prøver å pynte seg litt? De skal jo selvfølgelig få lov til å pynte seg de som alle andre. Men det finnes jo grenser da, de må ikke ha lettkledde klær og lårkorte kjoler for å være pene! Tjukke folk kler bedre å ha f.eks en sort kjole som går til kneet og som har litt tjukke stropper. 2
HopelessFear Skrevet 11. desember 2011 #13 Skrevet 11. desember 2011 Overvektige folk er generelt dårligere til å kle seg etter sin kropp, i forhånd til normalvektige og undervektige. 3
altflyter Skrevet 11. desember 2011 #14 Skrevet 11. desember 2011 Jeg syntes mange kunne trengt et kurs i selvinnsikt før de kler seg og går på byen. Tights og topp som ikke dekker rumpen ser forferdelig ut, uansett hvem som går med det, men jeg er enig i at mange overvektige kanskje burde kledd seg etter fasongen sin, og ikke presset seg inn i klær som overhodet ikke kler fasongen deres. Alle kroppsfasonger kan se bra ut om de kler seg riktig. Dog syntes jeg også det er trist å se på unge jenter som kler seg som prostituerte når de er på byen... 10
Gjest henriett3 Skrevet 11. desember 2011 #15 Skrevet 11. desember 2011 Overvektige folk er generelt dårligere til å kle seg etter sin kropp, i forhånd til normalvektige og undervektige. Det er jeg enig i. Tror det finnes bedre klesutvalg for de som er normalvektig og undervektig og. 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #16 Skrevet 11. desember 2011 Ja fy f. jeg blir faktisk fysisk kvalm av overvektige som presser seg inn i små kjoler der det tyter ut alle veier. Det SER ikke pent ut, og det kan da ikke være behagelig. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at selv om du greier å PRESSE deg inn i strl. 38, så gjør ikke det deg mindre, og det forandrer ikke det faktum at du burde brukt 48... 6
Rødtoppen86 Skrevet 11. desember 2011 #17 Skrevet 11. desember 2011 Det er synd at overvektige personer ikke alltid ser hva som kler kroppen deres. De som kler seg riktig, kan se kjempeflotte ut selv om de har noen kilo ekstra, men kler de seg feil, så blir inntrykket noe helt annet. Det verste jeg ser er ganske overvektige personer som har tidenes utringning på toppen/kjolen hvor alt tyter ut og over så man ser hele sulamitten. Jeg kan jo skjønne at mange kvinner med noen kilo ekstra har store fordeler de vil dele med resten av verden, men det finnes grenser. Det å kle seg etter kroppen gjelder egentlig alle, store som små. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #18 Skrevet 11. desember 2011 Det verste jeg ser er ganske overvektige personer som har tidenes utringning på toppen/kjolen hvor alt tyter ut og over så man ser hele sulamitten. Jeg synes heller ikke det er pent å vise hele "sulamitten", enten man er tykk eller tynn. Men det verste jeg ser er nok likevel folk som måler andre opp og ned med spydige blikk og tror de er så mye bedre enn andre kun pga rent ytre ting. 31
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #20 Skrevet 11. desember 2011 *sukk* det er akkurat derfor jeg ikke kan fordra å gå ut på byen Hvis en har noen kilo for mye så ser alle grundig på en virker det som, og har all mulig rett til å kritisere hva en går med akkurat derfor blir jeg både sint og lei meg når jeg forsøker å finne et antrekk jeg føler jeg ser bra ut i, og som ikke kan slaktes fullstendig av de kritiske øynene som helt tydelig følger med en bytur. Nå går ikke jeg i sånne kjoler, og det har jeg heller aldri gjort selv når jeg var vesentlig tynner. Men kan du helt ærlig si at du treffer med antrekket ditt hver eneste gang? At du aldri går med noe som ikke kler din fasong, eller som bare rett og slett er misslykket? Det tviler jeg på. Du har rett til å ha dine egne meninger, men å rett og slett bli sint fordi du mener mennesker som har noen ekstra kilo ikke kler seg riktig er ikke rett. Jeg hadde hatt langt mer respekt for synspunktet ditt hvis du hadde tatt det i en litt annen tone, og kanskje åpnet for at ikke alle andre er perfekte uansett størrelse. At meningen din ikke er politisk korrekt er ikke poenget mitt her. Det blåser jeg i! Men jeg mener at det må kunne gå ann å ta opp spørsmålet på en annen måte enn det du gjør her. Du har i allefall bekreftet at jeg ikke kan gå på byen uten å bli kritisk vurdert fra topp til tå. Og igjen, jeg er ikke en av de som bruker slike kjoler som beskrevet, men jeg føler problemstillingen her ble for agressiv. 19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå