Personlig12 Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Vi skal til Australia, og siden det tar et døgn å reise ned lurte vi på å mellomlande en dag og en plass. Noen som kjenner reiseruten ned og har plasser å anbefale?
Tudelu Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Da jeg dro til Australia mellomlanda vi i Singapore. Vi fløy med Quantas. Det er riktignok noen år siden nå da, så vet ikke hva som er lurt nå.
rainbow_dash Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Det billigste bruker å være å fly Etihad via Abu Dhabi. Jeg har alltid flydd direkte, så om det er fint å stoppe en dag der vet jeg dessverre ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Fra OSL er det kun Thai Airways og Qatar Airways som tilbyr flyging til Australia med kun en mellomlanding, hhv i Bangkok og Doha. Qatar flyr til Melbourne, ikke til Sydney.
regnvær Skrevet 14. desember 2011 #5 Skrevet 14. desember 2011 Hei, Det er massevis av reiseruter å velge mellom, selv har jeg vært via Dubai, Bangkok, Singapore, Kuala Lumpur og Hong Kong som jeg husker i farten. Favorittruten er nok Thai Airways via Bangkok, siden du da kommer deg da til Australia med bare en mellomlanding som nevnt over her. Nå er jeg såpass glad i Australia at jeg foretrekker å ikke ha stop-over og heller benytte tiden der nede, men skal jeg anbefale ett sted å stoppe, tror jeg det må bli Singapore. Det er mye å se og byen er kompakt så du rekker over mye på kort tid. Personlig hadde jeg nok planlagt å ha en hel dag (ankomst kveld, en dag der, så avreise neste morgen igjen) Syns fort det blir mer stress enn kos med bagasje, taxi, innsjekking o.l. for bare en natt. Men det er selvfølelig et spørsmål om smak og behag og økonomi også :-) Et flyselskap å sjekke ut hvis du vil via Singapore er forresten Finnair, de har av og til noen bra kampanje-priser til Australia, og de flyr så langt nord at de har kortere flytider til Asia enn de fleste andre :-) Ellers er det bare å si god tur :-)
reiseglad Skrevet 14. desember 2011 #6 Skrevet 14. desember 2011 Hvis jeg skal gi noen råd, så vil jeg si at jeg forsøker å unngå flybytte på Heathrow hvis mulig, pga. slitsom flyplass og at det er reisetid i "feil" retning. På samme måte unngår jeg ALLTID Air France og mellomlandinger i Paris. CDG er ille! Hvis du ønsker stopover i Asia, vil jeg råde deg til en av de større stedene som Bangkok, Singapore eller Hong Kong. Men jeg ville ha hatt nattflyging til Asia, og en dag + overnatting i en av byene nevnt over her, og videre neste dag. Det gir mest valuta og byopplevelse, synes jeg. Sist fløy jeg med Ethiad, og det var veldig bra, men tror ikke jeg ville spandert stopover i Abu Dhabi. Hvis du søker på feks FINN, vil du ofte finne reiser som er rimelige, men som tar 40-50 timer, og som inbefatter ei natt i en eller annen by i Taiwan, Korea, Kina eller Japan. Ikke så veldig lukurativt i mine øyne, hvis du ikke absolutt vil gjøre det for opplevelsen sin del. Synes sånne lange reiser blir svært slitsomme.
Personlig12 Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 21. desember 2011 Tusen takk for mange gode tips. Han har en kompis som bor i Abu Dhabi, så kanskje det hadde vært noe. Men Singapore fristet også. Nå fikk jeg endel tips til reiseselskap også. Takk skal dere ha
Tropic Skrevet 21. desember 2011 #8 Skrevet 21. desember 2011 Man kan mellomlande i Bangkok, Singapore eller Hong Kong, finnes flere alternatvier også. Jeg har vært i både bangkok og singapore og anbefaler begge!
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. desember 2011 #9 Skrevet 25. desember 2011 Hvis jeg skal gi noen råd, så vil jeg si at jeg forsøker å unngå flybytte på Heathrow hvis mulig, pga. slitsom flyplass og at det er reisetid i "feil" retning. På samme måte unngår jeg ALLTID Air France og mellomlandinger i Paris. CDG er ille! Oi, hvis jeg først må ha flybytte så elsker jeg heathrow. Enkelt og oversiktelig, og med raske busser mellom terminaler. Men jeg er enig i at det blir litt reise i feil retning, selv om jeg syntes det var veldig godt å komme til Heathrow og fly morgenfly med British hjem til Oslo etter mange timer på fly. Sånn når jeg først skulle ha to flybytter
Trollmamma Skrevet 1. januar 2012 #10 Skrevet 1. januar 2012 Jeg mellomlandet i Hong Kong, og hadde 2 dager der. Vel anvendt tid og en kul by å være i. Har vært i Singapore og Bangkok også, men som stop-over anbefaler jeg Hong Kong.
Personlig12 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2012 Jeg mellomlandet i Hong Kong, og hadde 2 dager der. Vel anvendt tid og en kul by å være i. Har vært i Singapore og Bangkok også, men som stop-over anbefaler jeg Hong Kong. Hvordan ligger flyplassen ann ift byen? Er det lett og kjapt å komme seg til byen? Tenker på Singapore og Bangkok...
Noteknekk Skrevet 3. januar 2012 #12 Skrevet 3. januar 2012 I Singapore ligger flyplassen litt utenfor sentrum, men hvis jeg husker riktig så tar det ikke mer enn 15-20 min med taxi - og taxi er ganske billig. Anbefaler absolutt å stoppe innom Singapore, en spennende by og som sagt tidligere er den kompakt så du kan få med deg mye iløpet av kort tid. Fra Singapore til Sydney husker jeg det tok cirka 8 timer med fly.
attegløyma Skrevet 3. januar 2012 #13 Skrevet 3. januar 2012 Fra OSL er det kun Thai Airways og Qatar Airways som tilbyr flyging til Australia med kun en mellomlanding, hhv i Bangkok og Doha. Qatar flyr til Melbourne, ikke til Sydney. Nei, Etihad flyr OSL til Abu Dhabi, Abu D til Melbs. Thai Airways flyr OSL til Bangkok, Bangkok til Aus. Budde i Melbs mellom 2009 og 2011.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #14 Skrevet 4. januar 2012 Nei, Etihad flyr OSL til Abu Dhabi, Abu D til Melbs. Thai Airways flyr OSL til Bangkok, Bangkok til Aus. Budde i Melbs mellom 2009 og 2011. Ethiad flyr ikke fra Oslo, men en eller annen hub i Europa (München/Frankfurt, Brüssel, Zürich) Du har nok hatt flybytte i en av de overnevnte stedene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå