Gå til innhold

Bøker til en 9åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe gave til ungen til bestevenninna mi. En jente på 9år. Noen som har tips om en eller to bøker man kan kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du om hun leser mye/er flink til å lese? Lesenivået i den alderen kan sprike mye!

På "normalnivå" kan jeg for eksempel anbefale Judy Moody eller klassikeren Brødrene Løvehjerte. Begge deler slukt med stor glede av min åtteåring i høst.

Hvis hun er veldig flink til å lese kan for eksempel Molly Moon anbefales, men det er veldig tykke bøker for de som ikke leser mye.

Skrevet

Vet du om hun leser mye/er flink til å lese?

Hun er veldig glad i å lese bøker, har jeg fått beskjed om.

Skrevet

Hun er veldig glad i å lese bøker, har jeg fått beskjed om.

Dersom hun leser mye har hun kanskje lest dem . Men ellers er bøkene om doktor Proktor fantastiske . Roald Dahl har og mye bra for barn i den alderen . F.eks SVK eller Matilda .

Men tenk gjerne nytt, ta en tur i en bokhandel og spør . Det finnes mange gode klassikere som vi leste da vi var små, men det er og viktig å se den nye litteraturen .

Skrevet

Dersom hun leser mye har hun kanskje lest dem . Men ellers er bøkene om doktor Proktor fantastiske . Roald Dahl har og mye bra for barn i den alderen . F.eks SVK eller Matilda .

Men tenk gjerne nytt, ta en tur i en bokhandel og spør . Det finnes mange gode klassikere som vi leste da vi var små, men det er og viktig å se den nye litteraturen .

Skriver under på dette. De har gjort stor suksess blant venners barn på samme alder. Narnia-bøkene er klassikere som også kan passe for en leseglad 9-åring.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Min søster likte Artemis Fowl-bøkene veldig godt når hun var i den alderen, kanskje det kan være noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...