AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Om mann er sykemeldt fra en bedrift, kan man da jobbe i en annen bedrift på en ekstravakt? Jeg er sykemeldt fra en bedrift, men har en fast arbeidsdag i uken hos en annen. Hos denne bedriften er jeg ikke sykemeldt. Har blitt spurt om å jobbe en dag ekstra(søndagsåpent før jul), dette er altså en dag som jeg vanligvis ikke pleier å jobbe pga at butikken pleier å være søndags stengt? Noen som kan hjelpe meg?
Østlandet Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Om mann er sykemeldt fra en bedrift, kan man da jobbe i en annen bedrift på en ekstravakt? Jeg er sykemeldt fra en bedrift, men har en fast arbeidsdag i uken hos en annen. Hos denne bedriften er jeg ikke sykemeldt. Har blitt spurt om å jobbe en dag ekstra(søndagsåpent før jul), dette er altså en dag som jeg vanligvis ikke pleier å jobbe pga at butikken pleier å være søndags stengt? Noen som kan hjelpe meg? Er du sykemeldt. Ja, da er du jo sykemeldt. Skjønner vel ikke egentlig hva du spør om. Du mottar vel sykepenger og da er det rett og slett ulovlig å jobbe. 3
Ueland Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Nei, er du syk så er du syk. Du kan ikke velge hvor du skal være syk 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 Jeg er kun sykemeldt fra den ene bedriften(A) hvor jeg jobber fast 3 dager i uken. I bedriften(B) jeg har en dag fast i uken, er jeg ikke sykemeldt fra. Dette er fult lovelig. Det jeg spør om, er om jeg da kan ta på meg å jobbe en ekstravakt i den bedriften(B) hvor jeg ikke er sykemeldt i fra?
Zesaria Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Jeg er kun sykemeldt fra den ene bedriften(A) hvor jeg jobber fast 3 dager i uken. I bedriften(B) jeg har en dag fast i uken, er jeg ikke sykemeldt fra. Dette er fult lovelig. Det jeg spør om, er om jeg da kan ta på meg å jobbe en ekstravakt i den bedriften(B) hvor jeg ikke er sykemeldt i fra? Er ekstravakten på en dag du ville jobbet i den andre jobben dersom du ikke var sykemeldt?
Skravla Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Om mann er sykemeldt fra en bedrift, kan man da jobbe i en annen bedrift på en ekstravakt? Jeg er sykemeldt fra en bedrift, men har en fast arbeidsdag i uken hos en annen. Hos denne bedriften er jeg ikke sykemeldt. Har blitt spurt om å jobbe en dag ekstra(søndagsåpent før jul), dette er altså en dag som jeg vanligvis ikke pleier å jobbe pga at butikken pleier å være søndags stengt? Noen som kan hjelpe meg? Om du har en fast dag og ikke er sykemeldt i denne jobben så kan du jobbe fast dag, men ikke ekstra dager..... Men for å være sikker bør du kontakte NAV. 1
Orchideae Skrevet 11. desember 2011 #7 Skrevet 11. desember 2011 Du kan ta en ekstravakt om det er krise, men ikke jobbe mye mer enn vanlig i den bedriften du ikke er sykemeldt i. Og ikke jobbe i den bedriften på en dag du vanligvis skulle jobbet der du er sykemeldt. Det sa iallefall legen til meg, da jeg var sykemeldt ut oppsigelsestiden min grunnet misstrivsel på den ene jobben min. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #8 Skrevet 11. desember 2011 Står det 100% sykemeldt ? For hvis så, hjelper det ikke å jobbe på jobb nr2..
HvittHus Skrevet 11. desember 2011 #9 Skrevet 11. desember 2011 Står det 100% sykemeldt ? For hvis så, hjelper det ikke å jobbe på jobb nr2.. Man kan fint være sykemeldt fra en jobb, men fortsette å arbeide i en annen. Men da kreves det at jobbene er veldig forskjellige, ala kokk og sekretær.
Orchideae Skrevet 11. desember 2011 #10 Skrevet 11. desember 2011 (endret) Står det 100% sykemeldt ? For hvis så, hjelper det ikke å jobbe på jobb nr2.. Joda, jeg var 100% ett sted men de andre stedene jeg jobba fikk jeg jobbe den vanlige prosenten min, hadde tre deltidsstillinger. Men kommer jo an på hva man er sykemeldt for. Jeg var det fordi jeg ble fysisk dårlig grunnet sjef og medarbeidere som baksnakket meg, men jeg var jo i stand til å jobbe mine vanlige vakter på de andre stedene. Endret 11. desember 2011 av isodora
after_eight Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Jeg syns ikke du skal jobbe andre steder når du er sykemeldt det er frustrerende for arbeidsgiver som betaler deg for å være hjemme. Man må prøve å tenke hva man ville likt selv hvis man var arbeisgiver. (er arbeistaker selv) 1
Skravla Skrevet 12. desember 2011 #12 Skrevet 12. desember 2011 Jeg syns ikke du skal jobbe andre steder når du er sykemeldt det er frustrerende for arbeidsgiver som betaler deg for å være hjemme. Man må prøve å tenke hva man ville likt selv hvis man var arbeisgiver. (er arbeistaker selv) Men om man har to jobber så kan man faktisk være sykemeldt fra bare den ene. Da kan man jobbe normalt i den andre, men neppe jobbe ekstra der.
Zesaria Skrevet 12. desember 2011 #13 Skrevet 12. desember 2011 Jeg syns ikke du skal jobbe andre steder når du er sykemeldt det er frustrerende for arbeidsgiver som betaler deg for å være hjemme. Man må prøve å tenke hva man ville likt selv hvis man var arbeisgiver. (er arbeistaker selv) Dette blir jo helt feil.. Tenk deg følgende: En person har to jobb. En som servitør og en som telefonselger. Vedkommende brekker foten. Han blir da sykemeldt fra jobben som servitør da han ikke kan gå, men han kan jo fint sitte ved et skrivebord og selge pr. telefon. Hvorfor er dette feil for deg?
after_eight Skrevet 12. desember 2011 #14 Skrevet 12. desember 2011 det står ikke noe om brukket fot og telefonselger lengre oppe
Zesaria Skrevet 12. desember 2011 #15 Skrevet 12. desember 2011 (endret) det står ikke noe om brukket fot og telefonselger lengre oppe Men likevel bruker du, på generelt grunnlag, argumenter som at "tenk på arb.giver som betaler for at du er hjemme". Det henger ikke på greip! Enhver fornuftig arbeidsgiver ønsker at arbeidstaker skal holde seg aktiv, selv om det innebærer at vedkommende må jobbe et annet sted mens en er sykmeldt hos seg. Endret 12. desember 2011 av Zesaria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå