Gå til innhold

Har DU kastet julegaver?


Gjest Crow

Anbefalte innlegg

Leser i vg at en av fire har kastet julegaver .

Dette får meg til å lure på hva som kastes, og om det går i søppla etter en dag eller et par år? Har du kastet gaver?

Jeg har aldri kastet julegaver (som jeg vet om, det kan hende at et par barbiedukker har møtt sin skjebne i en opprydding i årenes løp)

Men grunnen er kanskje det at i min familie gir vi bare til de nærmeste, og da kan finne noe som passer til den enkelte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri!

Jeg må korrigere meg selv litt.

Ting har blitt kasstet når de har blitt utslitt eller ødelagt, og noe har sikkert vært julegaver, men jeg har aldri kastet noe fordi jeg ikke har likt det.

Endret av Rosemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har igjennom åra fått noen slike ferdig sammensatte pakker fra Cubus og andre med bodylotion, dusjsåpe og en eller annen ting som nr 3. Er alltid 3 ting i de ferdigpakkene.

De går rett i søpla hos meg... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi endte med å kaste en konfekteske som smakte helt utrolig dritt rett og slett. fytti, hadde ikke spist den opp om jeg så fikk penger for det. :gjeiper:

men den fikk vi av familie langt uti som ikke kjenner oss godt, og vi ikke de. (mannens familie hadde det tidligere slik at de skulle kjøpe til alle mann, selv om det var mennesker en ikke hadde sett på 4 år.) heldigvis kuttet ut det nå, blr forferdelig mye å kjøpe til 20-25 stk på en side av familien. :P

og i slike tilfeller mener jeg det må kunne være lov å kaste, vi kunne jo ikke gi den til noen andre heller. (den var rett og slett ikke god.) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg husker så har jeg ikke kastet en julegave (Vanskelig å si aldri når jeg ikke er 100% sikker. )og jeg kunne aldri ha tenkt å kaste en gave heller... Gaver jeg har vokst ifra eller misliker sterkt kan jeg alltids gi bort til noen jeg vet vil like dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har igjennom åra fått noen slike ferdig sammensatte pakker fra Cubus og andre med bodylotion, dusjsåpe og en eller annen ting som nr 3. Er alltid 3 ting i de ferdigpakkene.

De går rett i søpla hos meg... :sjenert:

Hvorfor det? Hvis det ikke er bra nok for deg så kan du jo bare gi det til noen som ikke er så snobbete.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff ja... jeg kaster som regel aldri ting, men en venninne av meg gir meg bare "10kr på europris" ting som jeg aldri bruker og som bare tar opp plass. Hun er tydeligvis ikke et julemenneske.

Gaver som er gitt med omtanke (uansett om jeg liker det eller ikke) kastes aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kaster ikke julegaver. Noen gaver kan nok være litt sånn " okey, hva skal jeg bruke dett til?", men det blir ikke kastet, finner alltid noe relativt fornuftig å bruke det til en gang.

Men har kastet en julegave, og da fordi hverken jeg, min samboer ller noen av mine venner skjønte hva i svarten dette var for noe.

Det var en smijernsgreie, med hjerte på. Og det så ut som det skulle være stativ til noe. Jeg prøvde med glass, flasker, blomster; uten hell. Jeg skjønte rett og slett ikke hva det var for noe! Den forsvant etterhvrt ned i kjelleren og "døde" på neste opprydningsaksjon.....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en slik: Min lenke, bare i svart. Huff den var så stygg at jeg gav den til min mor (som syntes den var morsom) iløpet av julekvelden. Noen dager etter falt den faktisk ned og knuste av to fingre. Da kasta vi den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Hvorfor det? Hvis det ikke er bra nok for deg så kan du jo bare gi det til noen som ikke er så snobbete.

Jeg kjøper aldri såper, kremer o.l. i gave fordi folk gjerne har forskjellig smak når det kommer til ting de skal vaske seg eller smøre seg inn i. Eneste unntak er hvis jeg vet helt sikkert hvilke produkter mottakeren liker. Hvis jeg får produkter jeg ikke liker, prøver jeg å gi dem bort, men som oftest havner de i søpla. Ifjor fikk jeg en deodorant som etter min smak luktet ekkelt, så den havnet i søpla. Jeg anser meg ikke som snobbete av den grunn. Det er nesten verre å skulle begynne å by folk på en deodorant jeg ikke vil ha selv, enn å bare kaste den i all hemmelighet.

Det er forøvrig svært sjeldent jeg har kastet julegaver. Det eneste er diverse hygieneprodukter jeg ikke har likt lukta på, og en popkornmaskin som havnet på miljøtorget pga brannfare.

Ellers har det vel hendt at jeg har gitt bort julegaver til brukthandler o.l. Gi videre gamle julegaver i gave til familie og venner gjør jeg aldri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri såper, kremer o.l. i gave fordi folk gjerne har forskjellig smak når det kommer til ting de skal vaske seg eller smøre seg inn i. Eneste unntak er hvis jeg vet helt sikkert hvilke produkter mottakeren liker. Hvis jeg får produkter jeg ikke liker, prøver jeg å gi dem bort, men som oftest havner de i søpla.

Hmm, og jeg som alltid har sett på såper og slikt som en safe ting å kjøpe. Det er en ting som ikke blir stående og ta opp plass i evighet, fordi man bruker det opp. Og det er noe som alle trenger. Jeg trodde ikke folk var så kresne på hva slags såper de brukte jeg, men så feil kan man ta... :sjenert:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Og jeg hadde faktisk blitt lei meg dersom folk kastet gaver jeg har gitt dem, for jeg har brukt tid og penger på å finne noe til akkurat dem. All den innsatsen for at det så skal ende i søpla? Koselig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det er jeg som her helt sær, for jeg pleier alltid reagere når folk snakker om at de skal bytte julegaver fordi de heller ville hatt noe annet. Synes det er utakknemlig, og det er jo alltid noen andre som har bruk for det hvis man absolutt ikke kan bruke det selv. Men så leser jeg altså her at noen rett og slett kaster gavene sine? Da må det være bedre å bytte likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har kastet noe direkte i søpla... men .. jeg bruker som regel å feire jul hjemme hos foreldrene mine. Når gavene er åpnet så sorterer jeg ut de gavene jeg gidder å drasse med meg hjem på flyet og hvilke som arkiveres i kommoden på rommet mitt hjemme. :-/ Mye telysholdere, lysestaker og stygge ubrukelige pynteting som står igjen der. Et Nisse-gløgg-sett fra Nille, noen ufattelig stygge kakefat med gul og blå dekorasjon, et slags kjøkkensett med 3 krukker i en liten trehylle som skal monteres på veggen..... Noe har stått der i sikekrt 15 år, så kanskje en del av det går i søpla nå i år.

Gaver som åpenbart er kjøpt på Nille i siste liten, hvorfor gidder folk å kjøpe slikt?

Endret av MiniMjau
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt et par plagg som det ikke var mulig å få bytte til klesinnsamling. Noen grønne (!) nylonstrømper brukte jeg til å binde opp vannflaske til hamsteren min. Og enkelte kremer har blitt liggende så lenge (årevis) at jeg har måttet kastet dem etter bare å ha brukt litt av dem. Kremer bruker jeg sjelden, så det rekker jeg rett og slett ikke å bruke opp. Såper blir brukt opp. Jeg er ikke glad i å kaste ting som er brukbare, så jeg gir dem heller bort til et godt formål eller til andre som vil ha dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan hende en julegave har gått i søpla etter mange års slitasje, men aldri nytt. Det har derimot hendt at jeg har regiftet ting jeg vet andre vil like langt bedre enn jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et par års bruk og slitasje kan det jo fort hende at noe av det jeg kaster i sin tid har blitt gitt meg i julegave, men det er ikke slik at jeg går ut med den svarte søppelsekken 1. juledag med alt jeg ikke likte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser i vg at en av fire har kastet julegaver .

Dette får meg til å lure på hva som kastes, og om det går i søppla etter en dag eller et par år? Har du kastet gaver?

Jeg har aldri kastet julegaver (som jeg vet om, det kan hende at et par barbiedukker har møtt sin skjebne i en opprydding i årenes løp)

Men grunnen er kanskje det at i min familie gir vi bare til de nærmeste, og da kan finne noe som passer til den enkelte....

Nesten alt jeg får. Er mange år siden jeg fikk noe jeg virkelig ville ha. Jeg prøver å få folk til å forstå at jeg IKKE vil ha gaver, men de vil ikke høre. Siste årene har jeg vært glad for gaver fra én person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alt jeg får. Er mange år siden jeg fikk noe jeg virkelig ville ha. Jeg prøver å få folk til å forstå at jeg IKKE vil ha gaver, men de vil ikke høre. Siste årene har jeg vært glad for gaver fra én person.

har du aldri noe positivt å komme med? tom julegaver hos deg blir kastet (ja jeg vet det er tråd om akk dette) men du er alltid så negativ å sutrete at det virkelig er irriterende! glad jeg ikke kjenner folk som deg... sikkert utrolig frekk å sur på virkelig liv også, ikke bare kg..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...