Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Jeg hørte at det er relativt vanlig å kunne få ett års ulønnet permisjon i nåværende jobb, for å teste ut ny stilling i annet firma. Kan det stemme? Jeg har aldri hørt om det.

Videoannonse
Annonse
Gjest IngvildSF
Skrevet

Vel, jeg har hørt om ei som var lei jobben sin, tok permisjon og jobbet i en sportsbutikk et år. Så det er vel mulig, men man skal være ganske trygg på arbeidsgiver før man spør om noe sånt. Tenker at de kanskje vil bli usikre av den vendingen?

Skrevet

Seriøst? Nei, tror ikke det er utbredt. Hvilke arbeidsgivere skulle synes at det er helt greit at du skulle sjekke ut om gresset er grønnere på den andre siden? Nei, det har jeg ingen tro på.

Skrevet

Ei på den gamle arbeidsplassen min fikk ett års permisjon for å prøve å starte opp sin egen bedrift (ikke konkurrerende, selvsagt) og se om det "gikk rundt".. Vet ikke om det er noe annerledes, eller om det er vanlig å få permisjon for å finne annen jobb i det hele tatt.

Skrevet

I mange kommuner har de delt ut permisjoner til slikt i hytt og pine. Folk som vil få erfaring på andre områder og veksle litt, slik at de ikke blir lei jobben sin.

Jeg vet at de har blitt strengere på dette det siste året da, men det er mulig. Hvordan det er privat er vel kanskje en helt annen sak?

Er sikkert lurt å begrunne med faglig utvikling og at permisjonen vil lønne seg for bedriften når du kommer tilbake med mer erfaring og kunnskap. Og forsikre de om at du faktisk kommer tilbake. Syns jo det er litt lusent hvis du har planer om å si opp etter ett års permisjon. Men i yrkeslivet er det alle for en selv uansett, så kjør på. Er jo verdt å prøve :)

Skrevet

vanlig hos oss. Jobber i staten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...