Gå til innhold

religion=

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

for da kan jeg samtidig få litt andre meninger også :-)

1. irrasjonalitet(ikke det samme som intelligens).

2. ekstrem selvofring

3. ufrihet

dette var bare et generellt notat

:briller:

på de to siste punktene så blir det ofte slik at "noen er likere enn andre" dvs at ikke alle blir rammet like hardt av de to siste tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her: glemte å si at det var spesiellt ORGANISERT religion jeg tenkte på mest da jeg skrev dette her, ikke selve gudstroen i seg selv eller det å tro på et liv etter døden osv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest tryllestav

for da kan jeg samtidig få litt andre meninger også :-)

1. irrasjonalitet(ikke det samme som intelligens).

De som i praksis må bære den største byrden med å få bevist at en verden der gud ikke styrer ikke fungerer og at mennesker fortsetter å være gode selv om det koster dem noe er de svakeste eller??

jeg kjenner til Jehovas vitner sitt svar på "det ondes problem".

korriger meg om jeg tar feil.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=527165

2. ekstrem selvofring

Lukas 9:23-25 "Så sa han til alle: «Den som vil følge etter meg, må fornekte seg selv og ta sitt kors opp hver dag, og følge meg. 24 For den som vil berge sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, han skal berge det. 25 Hva gagner det et menneske om det vinner hele verden, men mister seg selv og går til grunne?"

3. ufrihet

dette var bare et generellt notat

:briller:

på de to siste punktene så blir det ofte slik at "noen er likere enn andre" dvs at ikke alle blir rammet like hardt av de to siste tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: glemte å si at det var spesiellt ORGANISERT religion jeg tenkte på mest da jeg skrev dette her, ikke selve gudstroen i seg selv eller det å tro på et liv etter døden osv

Det tror jeg du har veldig rett i. Med en gang religion blir organisert er det noen som får makt , og de bruker den gjerne til å kontrollere og fordømme andre mennesker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...