Gå til innhold

Klesstørrelse menn

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet (endret)

Jeg skal kjøpe en genser som en del av julegaven til kjæresten min, men er usikker på hvilken størrelse jeg skal gå for. Han har glemt igjen en tskjorte her, og den er str L. Men det høres liksom litt stort ut? Jeg gjetter at han er rundt 180 cm høy, og ganske bredskuldret. Synes dere L høres riktig ut? Hva slags str bruker du som mann? Eller dersom noen vil fortelle meg hvilken str kjæresten deres bruker er det også flott:)

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Gjest TheBasics
Skrevet

Du kan jo bare kjøpe L dersom det var det han hadde i den t-skjorten. Det er jo bare å høre om hvor lang bytterett den gjeldene butikken har dersom den ikke passer.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg kjøper fra en nettbutikk, så vil helst være sikker på at det er riktig str - så slipper vi å sende i posten og returnere dersom det er feil:)

Skrevet

Jeg tror logikken i herreklær skiller seg stort fra logikken i kvinneklær.

Jeg kjøper alltid L eller større til menn. Har nesten inntrykk av at S og M i herrestørrelser er forbeholdt tenåringsgutter før puberteten.

Fra et jentes ståsted ;)

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Ja, jeg tenker egentlig det samme...går bare for str L da!

Skrevet (endret)

Jeg er også 180 cm og er relativt bredskuldret.

Når jeg kjøper gensere velger jeg vanligvis størrelsen M. L kan ofte bli i største laget.

Endret av Pene sko...
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg er også 180 cm og er relativt bredskuldret.

Når jeg kjøper gensere velger jeg vanligvis størrelsen M. L kan ofte bli i største laget.

Uff, ikke si det nå som jeg har kjøpt L da :gjeiper:

Skrevet

Kjæresten min er over 190 høy. Han bruker M i (t-)skjorter og undertøy, men bruker XL i gensere. Genserene sitter perfekt i XL på han.

Skrevet

Uff, ikke si det nå som jeg har kjøpt L da :gjeiper:

Grunnen til det er fordi genserene gjerne utvider seg etter litt bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...