Gjest Mandalas Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Jeg skal kjøpe noen krimbøker til mamma til jul, men hun har lest så mange og jeg aner ikke hvilke som er lest og ikke.. Så tenkte jeg kanskje at noen kunne anbefale Bra krimbøker, som ikke er så kjent? For de aller mest kjente har hun nok garantert lest, og når man kjøper de mer ukjente er det vanskelig å treffe på en som er god.
HedvigR Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Vel, hva med en av bøkene til Jeffery Deaver? Han skriver utrolig bra, smart og spennende krim. Han er jo en godt kjent forfatter, men han er ikke en av de som blir snakka om hele tida i Norge har jeg inntrykk av. Hvis du ender opp med noe av han vil jeg anbefale de som handler om Lincolm Rhyme
loosediamonds Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 Carl Hiaasen. Ingen skriver som han. Krim på sitt aller beste, men en god dærsj svart humor. Hvis hun setter pris på sånt da
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 "Engler over Georgia" og "Kalendermordene" av R.J Ellory. "Uten et ord" og "Farlig nær" av Linwood Barclay. Jeg er ingen krimleser, men disse bøkene her slukte jeg.
ToveM Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Bøkene til Fred Vargas en kvinnelig fransk forfatter. Kjempegod syntes jeg da. Sikkert ikke mange som har lest de.
Niennas Skrevet 11. desember 2011 #7 Skrevet 11. desember 2011 jeg liker veldig godt hjerte-serien til Chelsea Cain, første bok heter Ondskapens hjerte "I ti år prøvde etterforsker Archie Sheridan og hans spesialgruppe å spore opp den mest aktive seriemorderen i det nordvestlige USAs historie. Så ble Archie lurt rett i en felle - han ble den vakre Gretchen Lowells siste offer. Men hvorfor, etter ti dager med grusom fysisk og psykisk tortur, slapp hun ham fri og meldte seg for politiet? To år senere er en ny seriemorder på ferde i Portland. Archie, som sliter både fysisk og psykisk etter Gretchens behandling, kommer tilbake som leder for sin gamle spesialgruppe. Han ønsker at den unge journalisten Susan Ward skal følge ham i etterforskningen og skrive en artikkelserie om ham. Men jo mer Susan får vite om Archie, jo mer forstår hun at han skjuler noe. "
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #8 Skrevet 17. desember 2011 Liker Steve Berry veldig godt, ellers har jeg lest en novelle samling som heter Likkisten av Erik M. Sele, veldig bra!
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #9 Skrevet 17. desember 2011 Jeg har nylig lest Giorgio Faletti sin bok "jeg dreper". Wow, så utrolig høy på spenning og thriller, skikkelig bra bok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå