AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 En stund har vi tenkt at det ikke har vært noe stort problem. At det har vært mangel på ord og evne til å forklare som har utløst det at hun biter. Det fordi det har skjedd når hun ikke har kommet forbi, når noen andre har hatt noe som hun vil leke med, og liknende. Når dette har skjedd har vi selvsagt tatt henne ut av situasjonen og sagt nei, det var ikke fint eller lignende. Ikke det at hun forstår at det gjør vondt selv om vi sier det, men hun vet jo hva nei betyr. Nå de siste månedene har det utviklet seg. Nå er det stort sett storebror det går ut over, og det er umulig å vite når det skal skje. Nå kan det være at hun går rett bort til ham og biter, eller slår. Uten noen foranledning, og uten at han står i veien eller har noe hun vil ha. Altså helt uten grunn. Vi viser tydelig at det er synd på ham, og vi trøster ham og sier stakkar "Truls" som fikk auau. Da begynner hun også å trøste, men det er jo ikke fordi hun forstår det. Bare denne uken har hun bitt slik at det har blitt blåmerker 2 ganger og til og med sår en gang, og vi aner ikke hvordan vi skal ta tak i det. Når vi spør helsestasjon og liknende blir vi anbefalt og avlede, men det er jo ikke bare til å avlede når vi ikke vet når det skal skje. Og det er jo ikke verdens enkleste sak og våke over dem konstant heller, for man må jo lage middag, og en må jo gå på do og alt det der. Ikke så greit å tvinge en 2-åring med seg på slike ting for å si det sånn! Så hva kan vi gjøre? Vi er helt fortvilet og tar i mot alle råd og tips med stor takk!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Sett toåringen i matstolen hver gang hun biter og la henne sitte der en stund, uten mulighet til å komme seg ned på egen hånd. Gjenta HVER ENESTE GANG ved hver biting. Eller eventuelt la henne sitte i sofaen uten mulighet til å få leke på gulvet på noen minutter.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Jeg gjorde det samme selv da jeg var lita, jeg bet tvillingbroren min mye. Da jeg var 2-3 år ble det bare værre, så etter en gang jeg bet broren min i låret da han skulle opp i sengen så bet mamma meg. Ikke sinnsykt hardt, men nok til at jeg kjente det. Så forklarte hun meg at bror fikk også au når jeg bet. Dette var vist siste gangen jeg bet noen:) Er IKKE for å gjøre barn vondt, men akkurat der synes jeg kanskje mamma gjorde det rette ved å vise meg at det gjorde vondt. Har ei jente selv nå på 14mnd som er fæl til å bite, til nå har vi bare satt henne på gulvet, sagt nei og slik. Men fortsetter hun når hun er 2-3 år så må vi finne en annen måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå