Rødtoppen86 Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Nå har jeg lyst på ski igjen, og etter altfor mange år uten ski, så vet jeg ikke helt hva som gjelder. Det jeg vet er at jeg ikke skal ha tynne langrennski for å kjøre fort i løyper, men heller turski/fjellski og gode sko. Har sett noen skipakker på sportsbutikkene, og de er ikke altfor dyre og kommer med gode sko. En pakke inneholder feks Madshus Voss ski, og da lurer jeg på om disse skiene passer i løypesporene, eller om de er for brede? Denne skipakken ligger under navnet fjellski. Jeg er ei jente på 160 cm, og da har jeg skjønt det slik at jeg trenger ski med en lengde på 170-185, stemmer det? Er åpen for alle forslag til ski for en som ønsker å kunne ta en skitur i ny og ned i løyper og fjell.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har fjellski med 3/4 stålkant og de har jeg vært superfornøyd med! Går for det aller meste i løyper og det er ikke noe problem. Husker ikke hvor lange skiene mine er nå, men de er ikke veldig lange. Jeg synes det at er lettere når skiene ikke er for lange. Jeg har gått mye mer på ski etter jeg fikk dette, de har rett og slett gjort at jeg har fått skigleden tilbake. Stålkant er helt genialt! Jeg er egentlig en skikkelig pingle, men setter utfor de bratteste bakkene, mens venninnene mine står på toppen og piper får de aker ned på rompa. Lykke til med nye ski! 1
Gjest Spinell Skrevet 13. desember 2011 #3 Skrevet 13. desember 2011 (endret) Det har forhåpentligvis skjedd mye på fjellskifronten de senere årene, men jeg har slitt i årevis med tunge fjellski med hel stålkant og fikk skigleden tilbake da jeg kjøpte meg en skipakke med markaski i fjor vinter. Plutselig gikk alt så mye lettere Hvis du skal gå mye utenfor løyper i fjellet, er ski med stålkant selvsagt det beste, men hvis du stort sett skal gå i oppkjørte løyper er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt. Jeg valgte en pakke som omtrent tilsvarer denne i skitype. Jeg er omtrent like høy som deg, og har 185 lange ski, først og fremst pga at jeg er litt tung, og trengte så lange ski for å få det spennet jeg trengte. Hadde jeg vært liten og lett, ville jeg trolig valgt 5-10 cm kortere. Lykke til uansett hva du velger! Ski er koselig Endret 13. desember 2011 av Spinell 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå