Helen Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har ei Newfoundlandshund på 3 mnd. De siste par ukene har hun strevd med å reise seg når hun har ligget en stund. Til å begynne med så tenkte vi at det kunne komme av at hun vokser så fort (hun doblet vekten sin fra 8-16 kilo fra hun var 8 uker til 11 uker) så det er derfor hun har problemer. Men de siste 2-3 dagene har hun blitt værre. Hun sliter skikkelig med å få satt bakbeina under seg slik at hun kommer seg opp, det hender jeg løfter henne slik at hun kommer opp, og da løper hun av gårde som om ingen ting er galt. Men noen ganger glir bakbeina utover slik at hun detter ned igjen. Gulvet er ganske glatt, men jeg vet ikke om det har noe å si. Da hun var 11 uker var hun hos dyrlegen, der fikk hun vaksine, ble chippet og en liten helse undersøkelse, alt var bra. Jeg ringte oppdretter, hun sa det var altfor tidlig for at det kunne være muskler og skjellettplager, men hun hadde vært borti en valp som var slik, den hadde urinveisinfeksjon. Jeg har snakket med dyrlegen, der sa de at det ikke var normalt i det heletatt, men vi fikk ingen time før på onsdag Men jeg skal ringe en annen dyrlege i morgen som har dropinn, så jeg regner med å komme inn der. Det jeg lurer på er om det er noen andre som har opplevd dette? Jeg er skikkelig redd for at det er noe veldig alvorlig galt
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Huff så skremmende Det kan jo være mye som gjør dette. Men urinveisinfeksjon el, kan det jo være og det er heldivis lett å fikse.
Gjest Bobler Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Kan være HD, kan også rett og slett være at beinstrukturen vokser litt for fort, og dermed fører til smerte hos valpen. Ville uansett rønket valpen, for å være sikker at det ikke er noe alvolig. 1
Sugerøret Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 det kan være HD,men også at det er glatte gulv.Store raser har myke bein ,er hengslete i lang tid Min var slik som valp også. Men vi fikk fikset gulvet da det er en ekstra belastning med glatte gulv. Røntge en så ung valp er vel ikke helt optimalt,da det kan se ille ut selv om den faktisk ikke har hd (pga myke bein og slarkete ledd) Men helt klart hjelp valpen og unngå glatte gulv om dere kan
Helen Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2011 Takk for svar. Jeg håper det er så enkelt som at det er at hun vokser fort at det er grunnen eller glatt gulv. Men jeg er skikkelig redd for at det er noe alvorlig, selv om vi bare har hatt henne litt over en mnd har vi blitt veldig glad i henne Har tenkt at det også kan være UVI som oppdretter mente for hun er ofte ute og tisser. Nå i kveld har det vært 10 min mellom hver gang flere ganger.
Gjest badeand1 Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Takk for svar. Jeg håper det er så enkelt som at det er at hun vokser fort at det er grunnen eller glatt gulv. Men jeg er skikkelig redd for at det er noe alvorlig, selv om vi bare har hatt henne litt over en mnd har vi blitt veldig glad i henne Har tenkt at det også kan være UVI som oppdretter mente for hun er ofte ute og tisser. Nå i kveld har det vært 10 min mellom hver gang flere ganger. Da burde du dra til dyrlegen fort som F.
Helen Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2011 Da burde du dra til dyrlegen fort som F. Ja, jeg skal dit i morgen. Som jeg skrev i det første innlegget kom vi ikke inn hos dyrlegen før på onsdag, den andre var stengt men de har dropp inn så vi skal dit i morgen. Er ikke alvorlig nok så hun kom ikke inn hos dyrlegevakten
Gjest badeand1 Skrevet 11. desember 2011 #8 Skrevet 11. desember 2011 Ja, jeg skal dit i morgen. Som jeg skrev i det første innlegget kom vi ikke inn hos dyrlegen før på onsdag, den andre var stengt men de har dropp inn så vi skal dit i morgen. Er ikke alvorlig nok så hun kom ikke inn hos dyrlegevakten Beklager, glemte det innlegget.. Håper du kan oppdatere.
Helen Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2011 Beklager, glemte det innlegget.. Håper du kan oppdatere. Det skal jeg gjøre
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Vår har samme problem, vi har en rase på str. med din omtrent. Det ser ikke så alvorlig ut for oss da, hun sklir også er det som om hun ikke gidder å reise seg og heller aker på magen til vannskålen f. eks. Snakket med oppdretter og veterinær og de sa det var vanlig ihvertfall.
Helen Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #12 Skrevet 12. desember 2011 Nå har vi vært hos dyrlegen, hun hadde urinveisinfeksjon. Men dyrlegen mente at det ikke er derfor hun er slik, det er pga at hun vokser så fort så beina ikke henger helt med. Hun er også veldig smal i bakparten i forhold til resten av kroppen, så derfor har hun dette problemet. Men det vil gå seg til etterhver, heldigvis Jeg ble så lettet og glad for at det ikke var noe alvorlig, selv om UVI er ille nok altså. 2
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #13 Skrevet 12. desember 2011 Nå har vi vært hos dyrlegen, hun hadde urinveisinfeksjon. Men dyrlegen mente at det ikke er derfor hun er slik, det er pga at hun vokser så fort så beina ikke henger helt med. Hun er også veldig smal i bakparten i forhold til resten av kroppen, så derfor har hun dette problemet. Men det vil gå seg til etterhver, heldigvis Jeg ble så lettet og glad for at det ikke var noe alvorlig, selv om UVI er ille nok altså. Så bra det ikke var noe alvorlig på gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå