julia83 Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 (endret) Jeg fikk brev i november om at bilen var begjært avskiltet. Jeg trenger ikke bil i vinter men skal reparere den i februar-mars. Hva skjer om jeg ikke leverer skiltene? Må jeg betale bot eller kan jeg la de sitte på til neste år? Endret 11. desember 2011 av julia83
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Du risikerer å bli avskiltet (men ingen kommer hjem til deg og tar skiltene, det er om du blir stoppet i kontroll, står parkert et sted etc). Da blir skiltene levert til en trafikkstasjon og du må betale et påskiltningsgebyr på 1280 kr for å få skiltene ut igjen (og da må selvfølgelig EU-kontrollen være i orden). Alternativt kan du selv levere skiltene inn til en trafikkstasjon og leie prøveskilt den dagen du skal ha bilen på EU-kontroll. De koster 240 kr pr døgn). Når bilen er eu-godkjent, henter du ut skiltene igjen uten ekstra kostnad. Hvis du leverer skiltene nå før nyttår, slipper du også å få årsavgiften nå på nyåret. Da får du regning på den først etter du har hentet ut skiltene.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #3 Skrevet 14. desember 2011 Dersom hun får den eu-godkjent i februar-mars, får hun da noe ekstra straffegebyr? Eller blir den da bare godkjent og alt OK?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #4 Skrevet 14. desember 2011 Du må betale årsavgift samt ansvarsforsikring på bilen. Lettere å avskilte nå og heller ta det den dagen du får reparert bilen og får den på veien igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå