AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 De siste to-tre årene har jeg vært så heldig at jeg har fått deltatt i to veldig konkurransepregede arbeidsmiljø. Jeg stortrives sosialt, og rent faglig har jeg aldri hatt det så fint. I begge jobbene har det vært relativt flat struktur, og cirka 30-40 stykker på kontoret. Karrieremessig er den nye jobben et hakk opp fra den forrige, men miljøet er stort sett det samme. I forhold til de fleste andre har jeg hatt en langt brattere karrierestige, om man kan kalle det det. På papiret er det ikke noe forskjell, men jeg får ansvar for både større og viktigere prosjekter enn de fleste andre. Jeg blir inkludert når det skal tas viktige strategiske avgjørelser og har lagt merke til at jeg er personen andre går til for å rådføre seg med når de står litt fast. I uformelle sammenhenger, som sommersamlinger, julebord, team-building helger, ol., hvor det foregår forskjellige utdelinger eller avstemninger får jeg ofte noen av de gjeveste prisene. De er også på disse samlingene, og det slår som regel aldri feil, at en eller flere kolleger finner på å gå til verbalt angrep på min person. De er alltid drita fulle og kommer med personlige angrep som de, i mine øyner, ikke har dekning for. Det går på min væremåte og oppførsel, både jobbmessig og personlig. Det skjer aldri fremfor de som er litt høyere oppe, og som regel når de er sammen med andre i klikken sin. Min reaksjon har vært å være hyggelig og si noe sånt som "Sånn ja, få det ut nå - så knuser vi på på mandag som et godt team", eller noe i den dur. Jeg har aldri prøvd å forsvare meg, for jeg har alltid sett på dette som en utblåsning som de trolig trenger, og jeg har ikke noe problem med å svelge litt av egoet mitt og bli harselert med av en dritafull person. Burde jeg ta til meg noe av det de sier? Er det et fnugg av sannhet i det de sier, eller gjør jeg rett i å la det prelle av meg? Burde jeg revurdere hvordan jeg fremstår, eller er det de som burde passe på hvor mye alkohol de inntar? I mine øyne fremstår de bare som usikre tullinger som bruker fylla som en unnskyldning for å rakke ned på noen for å forbedre egen selvfølelse.
Glynis Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Det er jo umulig for oss å vite hvordan du fremstår. Jeg vet at min bror vinner en del interne 'priser' i hans selskap, men han har aldri opplevd noe lignende. Han er svært godt likt, også på kanonfylla, som de er på ganske ofte med jobben.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har fått flere utmerkelser på jobben, men er godt likt allikevel. Ingen kommer og krangler, verken edru eller i fylla. Du har nok en personlighet som trigger noe hos kollegene dine, dessverre. Du bør gå litt i deg selv for et er er det ligger. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 Jeg har fått flere utmerkelser på jobben, men er godt likt allikevel. Ingen kommer og krangler, verken edru eller i fylla. Du har nok en personlighet som trigger noe hos kollegene dine, dessverre. Du bør gå litt i deg selv for et er er det ligger. Du har ingen rett til slike påstander uten å kjenne vedkommende, hva er det du tror du er for noe egentlig? Til hi- personlig har jeg ingen respekt for adferd du skisserer, hadde ikke brydd meg mer med det. Hvis det plager deg, ta det opp EDRU.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå