Gå til innhold

Ubehagelig med håndverkere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i borettslag og denne uken skulle ytterdørene i samtlige leiligheter byttes ut. Jeg ga beskjed om at jeg var på jobb den dagen og la nøkkelen i postkassen. Da jeg kom hjem, var ny ytterdør på plass og nye nøkler. Men da jeg kom inn, så jeg at disse snekkerne ikke bare hadde oppholdt seg i entreen, men de hadde faktisk gått helt to etasjer opp med ekstremt skitne sko for å bruke doen vår. Jeg måtte vaske alle gulvene og trappene i tre etasjer og fotsporene viste at de hadde gått en runde på kjøkkenet før de hadde gått videre oppover. Det var også lett å se at i stedet for å gå rett inn på badet, så hadde de gått inn på soverommet (!) og ut igjen. Jeg er høygravid og syntes ikke det var spesielt gøy å måtte vaske alle gulvene IGJEN pga dem. Tar ikke håndverkere av seg skoa!? At de låner doen - er det noen en bare må forvente? Siden de bare skulle bytte ytterdøra, var jeg ikke forberedt på å komme hjem og se at det hadde vært fremmede mennesker i hele huset, til og med på soverommet.

Dagen etterpå fant jeg ut at de hadde gått helt inn i kjelleren vår også og koblet ut varmtvannsberederen... Har ikke hatt håndverkere her før, så jeg vet ikke om dette er vanlig? Må man forvente at de beveger seg rundt i huset når de i utgangspunktet bare skulle gjøre en jobb på utsiden? Jeg syntes det var ubehagelig å komme hjem...

Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Dette høres merkelig ut. Hvorfor i all verden skulle de koble ut varmtvannsberederen? Det er åpenbart at jeg ikke kan noe om dører, når man kan risikere å bli skåldet når man bytter dem :ironi:

• Liker 5
Skrevet

Har ikke hatt håndverkere her før, så jeg vet ikke om dette er vanlig? Må man forvente at de beveger seg rundt i huset når de i utgangspunktet bare skulle gjøre en jobb på utsiden?

Eh, NEI!

Du burde klage til både håndverkerfirmaet og borettslaget, slik at de blir informert om dette. Dersom ingen klager, tror jo alle at alt er i skjønneste orden.

Har selv opplevd lignende med rørleggere og jeg klaget til firmaet, men de beskyldte meg for løgn (sikkert fordi jeg krevde erstatning). Så jeg ga beskjed til borettslaget. Det viste seg at flere hadde klaget, og styret har siden kuttet alt samarbeid med det firmaet.

• Liker 4
Skrevet

Litt avhengig av situasjon og jobb så kan det jo fort hende at man trenger å låne toalett. Men er jo uansett vanlig å ta av seg sko uansett i hvilket ærend man skal inn

Skrevet

Nei, synes ikke du skal forvente det. Jeg er telemontør, og da må jeg nødvendigvis inn i stuene til folk om de har kontakten der, men ellers går jeg bare i gangen om det er der de har kontakten.

Hadde ikke blitt sur om de hadde gått på do. Er vel bedre at de hadde brukt toalettet og blitt fortere ferdig, enn å dra til kontoret sitt og fakturert deg for en ekstra time? Og du var jo ikke der, slik at de kunne spørre. Regner med han bare var nødig.

Skrevet

Hun er jo ikke sur fordi de har gått på do, hun er sur fordi de har gått inn med skitne sko slik at hun må vaske etter dem i hele huset, og ikke i det rommet der de skal jobbe.

• Liker 4
Skrevet

Regner med han bare var nødig.

Og er man nødig må man selvfølgelig også innom kjøkkenet og soverommet. Det er jo noe alle vet. :jepp:

• Liker 4
Skrevet

Uakseptabelt, hadde dette vært min leilighet på en dårlig dag, så hadde de fått komme tilbake og sleiket opp dritten sin med tunga, bare gulvet ble rent.

• Liker 2
Skrevet

Wtf! Hva i all verden gjorde de på soverommet ditt? Eller nede i kjelleren? Jeg hadde fått en rimelig guffen følelse ihvertfall. Ring selskapet og spør sier nå jeg.

Skrevet

Ja, for enhver håndtverker vet jo nøyaktig bak hvilken dør fremmede dritere gjemmer seg?

• Liker 1
Skrevet

Kan jo høres ut som omhan har letet etter stoppekranen??

Skrevet

Ja, for enhver håndtverker vet jo nøyaktig bak hvilken dør fremmede dritere gjemmer seg?

Det finner man fort ut ved å åpne døren. Eller må du gå helt inn i et rom for å finne ut hvilken funksjon det har? :)

• Liker 3
Skrevet

Det finner man fort ut ved å åpne døren. Eller må du gå helt inn i et rom for å finne ut hvilken funksjon det har? :)

Og dette var meg, som i farten ble anonym.

Skrevet

Dårlig gjort av håndtverkeren å ikke ta av seg på beina - når han ikke skulle gjøre en jobb der inne engang, kun låne toalettet. At han så seg om etter toalettet er vel ikke unaturlig.

Skrevet

Merkelig. Jeg hadde latt fotsporene være, ringt firmaet og bedt de komme og vaske opp etter seg!!

• Liker 2
Skrevet

De byttet vinduer hos oss. Vi fikk beskjed om å fjerne alt en meter bort fra vinduene, og det var det. Da jeg kom hjem hadde de brukt det store spisebordet som avlastningsbord for vinduene. Så bordet var det store skalkemerker i og hvitmaling hadde smittet av på bordet. De hadde også brukt sofaene til avlastning for verktøy og vinduer og tråkket på gulvmattene med skitne sko for å komme til de praktisk plasserte vinduene og verktøyet i sofaen! Det så ikke UT hjemme hos oss etter at de hadde vært der!

Så klag!!

Skrevet

Ta det i allefall opp med naboene dine. Kanskje håndtverkerne har gått inn uten å ta av seg på bena i flere leiligheter? Så kan borettslaget/styret sende inn klage, i allefall si fra om at dette ikke var helt greit.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...