Gå til innhold

Spørsmål om vasking av klær!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp flyttet ut hjemmefra og har noen spørsmål om vasking av klær.

Kan jeg vaske et stretch-laken med vanlig tøy?

Kan jeg vaske en genser det står 30grader på 40grader?

Hvis ikke, hva annet enn ull skal vaskes på 30 så jeg får fyllt opp maskinen?

MÅ man kun vaske hvitt i hvitvask, eller går f.eks grått bra?

Hva er veldig NO-NO når det kommer til vasking?

Må jeg ha OMO hvit og OMO colour? Har omo coulor og tøymykner.

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, du kan vaske strech laken med vanlig klær. (men bør vell vaskes på 60 sammen med handduker?)

selfølgelig kan du vaske en genser som det står 30 grader på 40 grader, men d må du regne med at genseren KAN være krypet eller lignende ;)

trenger du og fylle opp maskinen for og vaske på 30? men du kan vaske ullsokker, duker tepper ol. på 30 grader.

når jeg vasker lysvask, vasker jeg alt som er lyst i tøyet, og da er det fra hvit til grått og ja, det som du ser er lyst ;)

det er ikke noe NONO, til vasking, men kanskje ikke lurt og vaske rødt med hvit? hehe :P

og en trenger ikke STAPPE FULL maskinen før en vasker, for da tenker jeg at tøyet ikke blir reint, så trenger ikke en full maskin for og vaske klær :)

må ikke ha omo color og omo vit, vi bruker blenda, men vi bruker bare blenda color, på både hvit og farget klær, og det har ikke skadet vårres klær :)

og jeg vil gi ett lite tips :) når du vasker dongribukser, så bør du ikke bruke skylle middel, da det ødelegger strechen i buksa, så boksa kommer til og bli ALT for stor for deg til slutt, og veldig fort slitt :) og er det mørk dongribukse, så ta den på vranga før du vasker den, så drar ikke fargen så fort bort når den vaskes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...