Gå til innhold

Hvorda reagerer dere på om mannen vil ha urinal hjemme?

twang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sjokoladebolle

Jeg tror nok at jeg ville steila, gitt.

Hvorfor bruke mye penger på noe som:

- strengt tatt bare trengs én gang i døgnet (og egentlig ikke da heller, ettersom det bare er å vente til boneren gir seg, eller sette seg ned)

- bare kan brukes av ett familiemedlem (selv om vi får guttebarn vil det jo ta årevis før disse får nytte av et urinal)

- skaper ekstra arbeid (uansett hvem av oss som vasker det, så er det jo en ekstra huslig plikt som kommer på toppen av alt annet)

- er veldig lite barnevennlig (gjett om en toåring mer enn gjerne henger og dingler fra kanten, da)

- tar plass som kunne være brukt til andre, mer nyttige/pene ting

For ordens skyld ser jeg heller ikke sjarmen/nytten ved å ha bidet heller, og både kjæresten min og alle hankjønn i familien sitter når de tisser. Det kommer jeg også til å oppdra evt gutter jeg får til å gjøre (de skal selvsagt få velge selv etter hvert, men jeg vil ikke oppmuntre til ståing hjemme og andre rene steder).

Noen veldig gode poeng, :5: og jeg skjønner ikke hvorfor du ikke skrev dette under nicket ditt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaah... det er liksom ikke noe som går utover meg i noen stor grad, så hvis prisen ikke hadde vært så ille så hadde det ikke gjort meg noe å ha en sånn på badet hvis det gledet samboeren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg skjønner ikke denne motstanden mot urinaler. Dere sier bare at dere absolutt ikke vil ha dette i huset deres, hvorfor ikke??

Fordi det er stygt, og passer overhode ikke inn i et privat hjem.

That's why!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte det var et negativt tema. hehe

Joa det er lett å pisse senere på dagen, men akkurat om morgenen når man har den boneren så er pikken i en veldig vanskelig vinken, det er derfor deres menn pisser utenfor dassen hjemme.

MIN mann tisser Aldri utenfor noe som helst, han er nemlig så godt oppdratt at han sitter og tisser. Siden ingen av oss elsker å vaske, ser vi begge kun fordeler med det. Han står når han er ute, og renholdet er tvilsomt, men det har jo ikke noen innvirkning på mitt liv.

Urinal på badet hadde aldri vært aktuelt, av alle grunnene anonym bruker 12:08 påpeker. Æsj! :snurt:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen veldig gode poeng, :5: og jeg skjønner ikke hvorfor du ikke skrev dette under nicket ditt. ;)

Hahaha, takk, det var meg :sjenert:

Huka av før jeg skrev, for jeg var litt usikker på hvor mye samboer liker at jeg forteller i forhold til hvordan han går på do :fnise:

Men det ble jo ikke så veldig utbroderende, så jeg kunne like gjerne fjerna AB-haken igjen...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke aktuelt. Det er jeg som kommer til å måtte vaske det, når alt kommer til alt.

Det er heller ikke pent, og jeg har alltid følt at urinaler er utrolig ekle..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har problemer med å treffe, så går det an å sitte på dassen. Urinal virker ganske skittent, og det lukter vel også ganske sterkt av det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

Hahaha, takk, det var meg :sjenert:

Huka av før jeg skrev, for jeg var litt usikker på hvor mye samboer liker at jeg forteller i forhold til hvordan han går på do :fnise:

Men det ble jo ikke så veldig utbroderende, så jeg kunne like gjerne fjerna AB-haken igjen...

Værsågod :nigo:

Næsj, var ikke noe særlig utbrodering :fnise:

En annen ting jeg tenkte på nå er at en kan risikere at gjester med mer, eller mindre dårlige dovaner kan bruker den. :sjokkert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er rart at folk ikke vil ha et koselig preg av offentlig toalett hjemme på sitt eget bad. Urinal må jo være gull for barnefamilier. Mange foreldre klager jo på at de ikke kommer seg nok ut på kino, cafe restaurant osv. Nå kan de jo late som om det er restaurant hjemme og til og med få følelsen av at de besøker et offentlig sted hjemme når de går på dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først ledd godt og lenge, før jeg hadde satt ned foten. Urinal er stygt og unødvendig i et privat hjem.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden. Det er ikke et offentlig bad, så det er ikke nødvendig. Jeg nekter å ha noe slikt inne på badet mitt, ikke nok med at det tar opp unødvendig plass, det er også mer å gjøre med husarbeidet. Late mannemenneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valiumsjunkie

Sagt "ja, hvorfor ikke?" og så hadde han blitt skuffet over at spøken hans ikke funket.

Vet ikke hvordan urinalene funker i praksis, så jeg hadde nok funnet litt ut om det på forhånd. Hvis det virker greit, hvorfor ikke, hvis det kun er vasking og nedstanking med urinal kommer jeg til å nekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å se hvordan et urinal er styggere enn et toalett. Det kommer jo ann på hvilken design man velger.

Dersom man tenker på de simpleste og mest møkkete utested-pissoarene så er ikke det samenlignbart med hvordan man kan får det til i et privat hjem dersom man velger kvalitetsdesign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å se hvordan et urinal er styggere enn et toalett. Det kommer jo ann på hvilken design man velger.

Et toalett er nødvendig. Folk (menn) flest greier seg helt fint uten et urinal: De har jo et toalett de kan tisse i til krampa tar dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må da være helt genialt! Det er wc-er på offentlige doer også, men det betyr ikke at mitt bad ser ut som en offentlig DO fordi jeg har wc? Urinaler til privat bruk ser ikke nødvendigvis ut som urinaler ute.

Eksempel: http://www.badogbolig.no/xp/pub/hovedmeny/vedlikehold/444901

Og selv om herrene i huset ike søler, så blir det uansette en fin spray urin som fordeler seg rundt doen. Ulekkert. Og tenk å slippe å mase om dolokket hele tiden...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et toalett er nødvendig. Folk (menn) flest greier seg helt fint uten et urinal: De har jo et toalett de kan tisse i til krampa tar dem.

Var den estetiske siden av det jeg kommenterte.

Forøvrig mye folk har som ikke er strengt tatt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være helt genialt! Det er wc-er på offentlige doer også, men det betyr ikke at mitt bad ser ut som en offentlig DO fordi jeg har wc? Urinaler til privat bruk ser ikke nødvendigvis ut som urinaler ute.

Eksempel: http://www.badogbolig.no/xp/pub/hovedmeny/vedlikehold/444901

Og selv om herrene i huset ike søler, så blir det uansette en fin spray urin som fordeler seg rundt doen. Ulekkert. Og tenk å slippe å mase om dolokket hele tiden...

Ganske stilig faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har problemer med å treffe, så går det an å sitte på dassen. Urinal virker ganske skittent, og det lukter vel også ganske sterkt av det.

Det er ingen grunn til at et urinal i et privat hjem skulle være bli skitnere eller lukte noe mer enn toalettet i samme hjem. Du kan ikke sammenligne med hvordan det er på et offentlig toalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...