Gå til innhold

Annerledes landet Norge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaha, jeg sitter å leser en artikkel, så sier forfatteren ”Vi som bor i annerledes landet Norge, vi har en tendens til å tenke og handle innenfor strukturen enten-eller.”

:klø: Hm, dette er ikke meg bekjent. Jeg oppfatter at de fleste tar en eklektisk tilnærming.

Synes det er en teit konklusjon i en fagartikkel. Men hva er et annerledes land? Og i forhold til hvilke land? IRAK? SUDAN? USA? ENGLAND? Er det noe poeng å være lik. I kraft at man er et land, så skal jo det gjenspeile egenhet og særheter.

Hva legger du i at vi er annerledes? Og er dette særeget for Norge? Er det typisk norsk å gjøre noe ikke andre gjør? Er det andre land i verden som ikke gjør slik andre land?

Personlig synes jeg argumentet er MEGATEIT, men det kunne vært interessant å høre andres meninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det alltid fokuseres på at vi er så annerledes. Alle land er jo annerledes og med sine særegenheter og kultur, og hva som regnes som sært eller eksotisk er jo relativt.

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor det alltid fokuseres på at vi er så annerledes. Alle land er jo annerledes og med sine særegenheter og kultur' date=' og hva som regnes som sært eller eksotisk er jo relativt.[/quote']

Nettopp :tommelsmil:

Skrevet

Vi er annerledes i forhold til dem som det er mest nærliggende å sammenligne oss med og samarbeide med på et så viktig område som det å stå innenfor eller utenfor EU. Når majoriteten av Europas land velger å samarbeide og de tidligere østblokk-landene står i kø for å komme inn, sier det seg selv at vi er annerledes når det snart bare er oss og Lichtenstein som ikke vil menge oss!

Et flertall i befolkningen har to ganger nedstemt EU-medlemskap, så det er bare å innrømme at vi er 'oss selv nok' på mange måter her på berget!

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi er annerledes i forhold til dem som det er mest nærliggende å sammenligne oss med og samarbeide med på et så viktig område som det å stå innenfor eller utenfor EU. Når majoriteten av Europas land velger å samarbeide og de tidligere østblokk-landene står i kø for å komme inn, sier det seg selv at vi er annerledes når det snart bare er oss og Lichtenstein som ikke vil menge oss!

Et flertall i befolkningen har to ganger nedstemt EU-medlemskap, så det er bare å innrømme at vi er 'oss selv nok' på mange måter her på berget!

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...