Gå til innhold

Vanlig å ikke bli interessert før vedkommende er opptatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, så dette skoleåret flyttet jeg til et nytt sted. Her møtte jeg selvsagt en drøss med nye folk, og en av disse guttene var ganske OK synes jeg. Medlem i samme parti, ca. samme personlighet, lett å snakke med. Han likte tydelig meg, men jeg viste aldri egentlig noe særlig tilbake... grunnen var at jeg egentlig ikke var tiltrukket av han. Altså, han var helt OK, men jeg hadde følt meg så rævva om jeg viste noen tegn på interesse tilbake uten at jeg egentlig var det.

Nå har det seg sånn at han har begynt å holde på med en annen jente, og først NÅ merker jeg at jeg blir litt sjalu. Er det vanlig, eller er jeg bare en rævva person?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig. Kommer av konkurranseinstinktet.

Upraktiske greier egentlig.

Skrevet

Det er vel så vanlig som det går an å bli.

Skrevet

Helt vanlig.. Jeg har også opplevd det. Å ikke være særlig interessert når jeg har fått masse oppmerksomhet, men med en gang den blir borte...så..

Skrevet

Helt vanlig.. Jeg har også opplevd det. Å ikke være særlig interessert når jeg har fått masse oppmerksomhet, men med en gang den blir borte...så..

Ja, dette er også en vanlig reaksjon. Som er like uheldig egentlig.

Jeg mener altså at det du beskriver er en litt annen variant.

Skrevet

Du er sjalu, fordi før var han interessert i deg, og det er han tydeligvis ikke lenger, og da blir man bitter fordi du ikke lenger er den som får oppmerksomheten hans. Helt normalt

Skrevet (endret)

Ja, dette er også en vanlig reaksjon. Som er like uheldig egentlig.

Jeg mener altså at det du beskriver er en litt annen variant.

Hehe. Ja ;) En variant av sjalusi. Sjalusi (def.): "en følelse som refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet, frykt, og engstelse for et forventet tap av noe personen verdsetter, som et forhold, vennskap, eller kjærlighet. Sjalusi består ofte av en kombinasjon av følelser som sinne, sørgmodighet, og avsky" (Wikipedia).

Sjalusi/svartsjuke er lumske greier ;) Det gjelder å søke å finne ut av og være seg bevisst på hva det er en savner, eller frykter tapt...

Endret av PanLi
Skrevet (endret)

Hehe. Ja ;) En variant av sjalusi. Sjalusi (def.): "en følelse som refererer til de negative tankene og følelsene av usikkerhet, frykt, og engstelse for et forventet tap av noe personen verdsetter, som et forhold, vennskap, eller kjærlighet. Sjalusi består ofte av en kombinasjon av følelser som sinne, sørgmodighet, og avsky" (Wikipedia).

Sjalusi/svartsjuke er lumske greier ;) Det gjelder å søke å finne ut av og være seg bevisst på hva det er en savner, eller frykter tapt...

Joda, sant nok det.

Og når det gjelder i et parforhold så er det rimelig åpenbart hva de fleste frykter mest:

1. Utroskap.

2. Samlivsbrudd.

Før det har blitt noe parforhold er det nok å frykten for å bli dumpa til fordel for en konkurrent, tenker jeg. Eller det å bli brukt (utnyttet).

Endret av Steinar40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...