Gå til innhold

Venner som har gått bort

Anbefalte innlegg

Gjest SemperFi
Skrevet

Hvor ofte tenker dere på venner som har gått bort?

For å være i den alderen jeg er i nå, syntes jeg at alt for mange venner har gått bort.

Tenker på de hver dag, spesielt i desember.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er "kun" en av mine venner (en veldig god en) som har dødd fra meg, og dette skjedde for bare et par måneder år siden. det går ikke en dag uten at jeg tenker mye på han.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Det har vært så mange venner som har gått bort at man skulle tro jeg var 90. Til slutt gav jeg bare opp å bli kjempelei meg hver gang og ble kald istedet. Tenker ikke så mye på dem lenger heller, prøver å holde det på avstand.

Skrevet

Jeg er nok veldig heldig som ikke har mistet venner. Jeg er 27 år.

(Men jeg har mistet mange familiemedlemmer og det er trist..)

Gjest SemperFi
Skrevet

Har mistet en del familiemedlemmer, men jeg har vært "heldig" at de ikke bor i Norge. Har ikke kjent de så godt at det har gått direkte inn på meg.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvor ofte tenker dere på venner som har gått bort?

For å være i den alderen jeg er i nå, syntes jeg at alt for mange venner har gått bort.

Tenker på de hver dag, spesielt i desember.

Jeg spør ikke for å være frekk, men snakker du om narkotikadødsfall, overdoser?

Gjest SemperFi
Skrevet

Jeg spør ikke for å være frekk, men snakker du om narkotikadødsfall, overdoser?

Selvmord.

Skrevet

Hver dag her også, ja. Noen ganger på en trist måte, andre ganger fordi jeg tenker på gode minner.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Selvmord.

Tragisk avslutning av livet. Jeg kjenner flere som også har lidd en voldsom død. Det er i narkotikamiljøet. Overdoser som sikkert også kunne være villet selvmord noen av dem. Det får man aldri vite. Drap; to frosset i hjel i vinterkulden.

Ellers er mange i min familie døde.

Endret av Belladonna
Skrevet

Selvmord.

Mistet for ikke så lenge siden min første venn, som tok selvmord. Fordi vi ikke hadde snakket sammen på lenge, så er det ikke slik at jeg legger merke til at h*n ikke er i hverdagen lengre. Men jeg har tenkt på h*n nesten hver dag siden det skjedde, og nå i jula sørger jeg nok ekstra mye - særlig på grunn av familien.

Tankene mine er for det meste undring. Selvmord er en rar måte å miste noen på. Det skjer så plutselig, og ofte er de som tar selvmord av typen "den siste man skulle tro kunne gjøre noe sånt".

Gjest SemperFi
Skrevet

Ja.

Jeg har også mistet en venn som var i Afghanistan, han er det vanskeligst å snakke om.

Tenker på de gode minnene.

Skrevet

Har mistet venner og en bror, og som andre sier også, så er det nok verst i jula, på deres bursdager og den datoen i året de døde...

Skrevet

Etter et stygt brudd mellom meg og samboer hadde jeg en venn som alltid var der for meg, og som alltid fikk meg i bedre humør. En uke etter bruddet omkommer han i en bilulykke. Jeg tenker på han hver eneste dag, og har blant annet et bilde av han som bakgrunn på telefonen min. Han er sårt savnet... :(

Skrevet

Jeg har mistet flere venner i forskjellige typer ulykker, alle gutter/menn. Typisk ungdommelig overmot dessverre...

Han jeg tenker mest på døde for over 6 år siden. Jeg tenker ikke like ofte på han nå lengre som før, i begynnelsen tenkte jeg på han hver dag. Men han hadde bursdag i desember, så jeg tenker ekstra på han da, og rundt datoen det skjedde..

Han var verdens snilleste person. Ofte blir jo folk som dør unge litt glorifisert, fordi det er så tragisk og unaturlig at det skal skje, men han var virkelig verdens herligste person. Utrolig fine brune øyne, og alltid smilende. Hørte aldri at han sa et skjevt ord om noen... Jeg var i utlandet da han døde og rakk ikke hjem til begravelsen, så i begynnelsen hadde jeg vanskeligheter med å innse at jeg ikke skulle få se han igjen..

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg mistet flere venner på Utøya, bl.a. bestekompisen min. Jeg hater å snakke om det, og har vel egentlig heller aldri snakket om det (fikk aldri tilbud om hjelp av kommunen). Jula blir tøff. Hadde gledet meg til julbord og masse andre sprell med han. Og ikke minst skulle vi feire bursdagene våre sammen utpå nyåret :(

Skrevet (endret)

Jeg mistet flere venner på Utøya, bl.a. bestekompisen min. Jeg hater å snakke om det, og har vel egentlig heller aldri snakket om det (fikk aldri tilbud om hjelp av kommunen). Jula blir tøff. Hadde gledet meg til julbord og masse andre sprell med han. Og ikke minst skulle vi feire bursdagene våre sammen utpå nyåret :(

Jeg vil bare gi deg en god klem :klemmer:

Føler så inderlig med deg.

Det er forøvrig skammelig at du aldri har fått tilbud om hjelp fra kommunen. Hjertet mitt gråter for deg, og for alle som mistet noen på Utøya :hjerte:

:dagens-rose:

Endret av Adriane
Gjest Consensio
Skrevet

Har mistet venner til narkotika, selvmord, ulykker og drap.

Tenker ikke så ofte på dem, sånn bortsett fra når det er noe som minner meg på dem.

Skrevet

Vit at jeg tenker på, og føler med dere. Veldig synd at du ikke ble tilbudt hjelp, forresten.

Dette blir nok en tung jul for veldig, veldig mange rundt om i Norge. :tristbla:

Skrevet (endret)

Jeg mistet en god venn i en flyulykke for 3,5 år siden. Tenker fortsatt på ham nesten hver dag. Jeg mistet også en bror i en trafikkulykke for under to måneder siden. Han kommer jeg aldri til å slutte å tenke på. Det er nesten uutholdelig å tenke på alt man ikke lenger skal få oppleve sammen. Men livet går ufortrødent og ubarmhjertig videre, og sakte men sikkert forandrer sorgen seg.

Men jeg håper - og tror - at jeg aldri slutter å tenke på de jeg har mistet. :hjerte:

Endret av Adriane
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg vil bare gi deg en god klem :klemmer:

Føler så inderlig med deg.

Det er forøvrig skammelig at du aldri har fått tilbud om hjelp fra kommunen. Hjertet mitt gråter for deg, og for alle som mistet noen på Utøya :hjerte:

:dagens-rose:

Vit at jeg tenker på, og føler med dere. Veldig synd at du ikke ble tilbudt hjelp, forresten.

Dette blir nok en tung jul for veldig, veldig mange rundt om i Norge. :tristbla:

Takk. Jeg var egentlig heldig da, jeg var ikke der - og jeg mistet ikke et familiemedlem. men en venn er jo egentlig familie en har valgt selv, så det gjør vondt. Jeg får ikke tilbud om hjelp fordi jeg ikke er "berørt nok". Det har vært tøft, men jeg er så heldig at jeg har folk som passer på meg. :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...