Gå til innhold

smertestillende og alkohol?

Vanlig smertestillene sammen med alkohol?  

1. 1. Vanlig smertestillene sammen med alkohol?

• ikke noe problem å blande disse!
      1
    • blander ALDRI disse!
      7
    • kunne gjort det en gang i blandt, men helst ikke.
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet

etter å ha lest flere tråder med diskusjoner rundt alkohol/ikke alkohol sammen med pilleinntak lurer jeg sjokkert på en ting:

Er det mange som spiser vanlig smertestillene samtidig som de drikker alkohol???? :o

Har fått litt inntrykk av at mitt syn visst er litt "gammeldags", og ble bare litt nysgjerrig.

Har alltid lært at man IKKE blander smertestillende tabletter og alkohol, og lurte på om det er slutt på at det er en uting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blander aldri, og er ikke gammeldags, bare opplyst :lol:

Skrevet

care: det var det jeg mente jeg også var!! men man kan jo lure av og til. :lol:

Skrevet

Jepp! Har jeg gjort mange ganger..... Kanskje hatt en gryende hodepine den dagen jeg skal på fest, og da har jeg tatt en smertestillende el to....helst på forhånd, noen timer før. Men det har også hendt jeg har tatt en samtidig m en pils også! Har gått så fint så...Her er det vel mer snakk om hvor MYE smertestillende og hvor MYE alkohol før ting sklir helt ut vel.....

Skrevet

Jeg blander aldri, ikke andre midler enn smertestillende heller. F.eks. antibiotika, beroligende, eller andre midler...

Skrevet

17. mai i fjor glemte jeg helt at jeg hadde tatt smertestillende tidligere på dagen, og ble full på en halv øl... Det var egentlig ganske morsomt, men det kommer ikke til å skje igjen. Medisiner og alkohol hører ikke sammen.

Skrevet

Da jeg var 18 år gikk jeg på pencelinkur p.g.a en halsbetennelse. Jeg skulle på Jahn Teigen konsert???? og drakk noen øl, hadde da sluttet for 2 dager siden med kuren. Jeg small i bakken, eller rettere sagt på flisegulvet på badet, litt senere ut på kvelden. Uff for en skremmende opplevelse det var :(

Skrevet
Jepp! Har jeg gjort mange ganger..... Kanskje hatt en gryende hodepine den dagen jeg skal på fest' date=' og da har jeg tatt en smertestillende el to....helst på forhånd, noen timer før. Men det har også hendt jeg har tatt en samtidig m en pils også! Har gått så fint så...Her er det vel mer snakk om hvor MYE smertestillende og hvor MYE alkohol før ting sklir helt ut vel.....[/quote']

må være med å avgi stemme og da, så jeg får "riktig" oversikt!! :D

Ingen som har stemt at det er ok enda da.

Skrevet

Aldri.

Jeg er ikke i festehumør heller, om jeg har så vondt at jeg må ta smertestillende, noe som nesten aldri skjer...

Skrevet

Aline, jeg stemte på det midterste alternativet.....Er jo ikke sånn at jeg flyr rundt og heller i meg piller og alkohol til daglig heller da.... :ler: Det jeg mente er at jeg har ikke noen dårlige erfaringer med det....de gangene jeg har gjort det! har også spist penicillin og vært på fest. Men da spurte jeg legen på forhånd om det ville ha noen innvirkning på effekten, og fikk negativt svar. Det ville heller ikke ha noen effekt på evt alkoholrus, ettersom det ikke er smertestillende, men antibiotika.

Skrevet

Jo, forresten.....DET må jeg nevne! En gang jeg var på besøk i Tromsø måtte jeg til tannlegen og få stukket hull på en tannbyll på formiddagen. Fikk sånne smerter etterpå at jeg visste ikke min arme råd! Hjemme hos mamma og pappa fantes det ikke så mye som en eneste hodepinetablett, så pappa var hos nabodama og fikk en Paralgin Forte; hun hadde ikke noe annet! Jeg tok den og sovnet momentant! Skulle på byen og spise middag på Skarven om kvelden, men jeg greide nesten ikke å våkne til liv. Etterhvert karret jeg meg opp og kom meg avgårde, men da jeg satt på restauranten holdt jeg på å dette under bordet. Måtte bare få i meg maten og komme meg hjem i en farlig fart!

Selsom opplevelse.....Men dette var altså Paralgin Forte, men allikevel....Har aldri skjønt bæret av det der!

Skrevet

Jamen-jamen-jamen, dersom dere som gjør det, svarer alternativet at dere ALDRI gjør det, da er jo hele avstemningen bortkastet da jo?? :(

Skrevet

Sorry! Jeg har stemt feil! :oops: Det skulle vært den øverste.....

Jeg er ikke dritings assa.......

Skrevet
...

Jeg er ikke dritings assa.......

:-? lurer nå på det da!!! Harru blanda igjen nåa??? :riste::ler:

Skrevet

Det har hendt at jeg har tatt en (1 stk.) smertestillende (Ibux eller Paralgin) før jeg har drukket alkohol.

Det har fungert helt fint, men dersom jeg skulle behøve sterkere medisiner ville det ikke falt meg inn å gjøre det samme.

Skrevet

:-? lurer nå på det da!!! Harru blanda igjen nåa??? :riste::ler:

Får visst ikke stemt mer enn én gang heller..... :oops: :lol:

Skrevet

Ja jeg gjør det, så lenge det er snakk om paracet ol. Jeg får alltid vondt i hodet når jeg er på byen og da tar jeg to hodepinetabletter. Aldri merket noe forskjell i hvor beruset jeg er før og etter jeg tok tablettene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...