Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

er til behandling innimellom.

og det har begynt å "spille musikk" mellom meg og min mannlige behandler.. kan plutselig merke at han gjøre tilnærmelser, som faktisk jeg synes er greit der og da, men på en annen måte er de så vage at det er vanskelig å virkelig være sikker..

Men at det er litt flørting, blikk osv, det er sikkert.

Jeg har både mann og barn - og derfor er det hele litt ubehagelig..

men behandleren er Dyktig!

mannen min og jeg har ikke lengere sex - såvidt vi er kjærster. vi er travelt opptatt med hvert vårt.

mannen min jobber, mens jeg er husmor.

jeg er ganske ung også..

jeg merker at jeg er fristet av behandleren, og tenker mine tanker i forhold til dette :erter:

men jeg tror jeg vil kjempe med nebb og klør for å ikke falle -

selv om mannen min "overser" meg, vet jeg at det er med han jeg vil være..

Jeg har blitt advart av eldre at i alle forhold er det opp og nedturer, og at man kan bli betatt av andre..

Jeg har snakket med mannen min om deler av dette, han ler det bare bort - :riste:

hvordan klare å fortsette behandling, uten å gjøre noen noe galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortelle til mann, bytte behandler. Det hadde jeg gjort.

Og så jobbe for å få bedre forhold til mann...

Lykke til :vinke:

Skrevet

Denne "behandleren" er ille ute å kjøre, hvis han har skjønt at du er mottagelig for flørt/tilnærmelser....

...han risikerer faktisk å bli straffet, vet du det?

Gjest Anonymous
Skrevet
Denne "behandleren" er ille ute å kjøre, hvis han har skjønt at du er mottagelig for flørt/tilnærmelser....

...han risikerer faktisk å bli straffet, vet du det?

:enig:

Skrevet

Meeeget lite profesjonell behandler! Uansett om en begandler begynner å føle noe for pasientene, så skal de holde seg langt unna. I en slik jobb er det å være profesjonell viktig, for at de skal fortsette å være populære, og det ikke skal svirre rykter om behandlern...

Hold deg til mannen din du, prøv heller å få han til å forstå deg bedre. Finn en ny behandler.

Skrevet

Det er alltid ålreit med litt hyggelig oppmerksomhet, men hadde det vært fra en mann som skulle behandle meg, hadde jeg ikke likt det. Jeg hadde forventet profesjonalitet fra han. Ikke godt å vite om han oppfører seg sånn mot alle de han behandler, ikke sant? :roll:

Hvis han liker deg, burde han heller kontakte deg privat - etter at behandlingen er over! Og hvis han vet at du er gift, burde han uansett ikke gjøre tilnærmelser til deg!

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at du misforstår din mannlige terapeut. :wink:

Både fordi du er såpass ung, og fordi du er såpass mottakelig for andre menns oppmerksomhet. Og dette er jo forsåvidt ikke noe nytt fenomen heller....unge mennesker som blir "hekta" på sine terapeuter. :sur:

Men om du har rett i dine antagelser, er jo dette virkelig ille.

Det betyr at han er fullstendig uproffesjonell. Og at dette sannsynligvis har skjedd før, og da kan det skje igjen. :-?

Han misbruker sin stilling, og da er dette en alvorlig sak. :oops:

Han kan for det første miste jobben sin på grunn av det, og deretter sin lisens..(hvis han har noen) Og det kan risikere å sette han ut av spill karrieremessig for fremtiden...i alle fall innenfor denne bransjen han er i pr. i dag. :roll:

Går dette enda lenger, kan han bli strafferetslig ansvarlig for sine handlinger. :o

Hør på et råd, uansett hvor fristende det er med denne "sympatiske" terapeuten. :kul:

Bytt til en annen som kan behandle deg. Jeg vil anbefale deg en kvinne. :P

Gjør det i dag, utsetter du det, vil du kanskje angre...om antagelsene dine er rette.

Og istedenfor å bli smigret, burde du heller tenke over hvor stor slask han egentlig er!!!!!!!!!!! For alt jeg vet burde han kanskje aldri ha vært i den stillingen han er i heller!

Bytt terapeut, til en kvinne! :enig:

Skrevet

Det er et kjent fenomen at kvinner ofte blir betatt av terapeuten sin. De opplever at han lytter, at han vil hjelpe, at han har mange egenskaper kvinner søker etter hos en mann. Som pasient gir du også veldig mye av deg selv, det å gi mye av seg selv kan gjøre at man blir sterkt følelsesmessig knyttet til et annet menneske.

MEN han har IKKE lov til å gjengjelde disse følelsene. Du burde bytte behandler fort!

Skrevet

Stopp det nå!

Bytt behandler og snakk med mannen din, skikkelig, slik at han forstår det!

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes mange her er ekstremt krasse mot terapeuten i denne situasjonen.

Det er riktig at han ikke bør innlede noe forhold til sin pasient, og at dette i ytterste konsekvens er straffbart.

Likevel vet vi ikke mer enn dette:

"og det har begynt å "spille musikk" mellom meg og min mannlige behandler.. kan plutselig merke at han gjøre tilnærmelser, som faktisk jeg synes er greit der og da, men på en annen måte er de så vage at det er vanskelig å virkelig være sikker..

Men at det er litt flørting, blikk osv, det er sikkert."

Her er det helt klart en gråsone. Det som oppleves av henne som tilnærmelser/flørting/blikk osv kan i hans tilfelle kun være normal høflighet.

En profesjonell terapeut bør skille klart mellom det å ha et nært tillitsvekkende behandler-pasient forhold og ett seksuellt/kjærlighetsbetont forhold.

Ut fra det som beskrives her er det slett ikke klart at behandler er gått over noe grense.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...