Gå til innhold

Voksne menn som er jomfru

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har sett en del innlegg her med forskjellige varianter av menn langt opp i tjueårene som er jomfru, som ikke er fornøyd med situasjonen, og gjerne lurer på hva damer vil tro om dem.

Det kommer gjerne inn mange svar fra kvinner om at de ville synes det ville være flott å få være den første, at det er bra man ikke ligger med hvem som helst osv. Problemet er at kvinner ikke skjønner de grunnleggende problemene som menn som oss har. De aller fleste kvinner opplever en eller annen form for tilnærmelser fra menn i forskjellige sosiale settinger, men det samme gjelder definitivt ikke motsatt vei.

Menn i godt voksen alder som er jomfru er det stort sett fordi vi er sjenerte. Dermed kommer vi ikke i den situasjonen som kvinnene jeg sikter til ovenfor ser for seg, nemlig at man har blitt nærmere kjent med en kvinne og begynner å snakke om å ha sex.

Det å være sjenert trenger ikke å ha noe med utseende å gjøre. Jeg har "psykoanalysert" meg selv, og jeg har funnet de viktigste årsakene til at jeg er som jeg er. Jeg vet at jeg ser bra ut, jeg har fått høre det fra både bekjente og fremmede kvinner, det hjelper bare så lite når man har en stor mental balast av sjenanse og diverse annet.

Så dere kvinner, neste gang du ser et slikt innlegg, før du svarer at "det er da ikke noe negativt i å ikke ha hatt sex", tenk over følgende: Har du noengang sjekket opp en sjenert gutt? Jeg tror de færreste vil kunne svare ja på det. Når man er sjenert så får man nok et kroppsspråk som formidler det til omgivelsene, og kvinner liker stort sett ikke sjenerte menn. Jeg vil ikke si at det er så veldig negativt, jeg kan da skjønne at det er mer tiltalende med en utadvendt og selvsikker mann enn en som er sjenert og innesluttet. Men tenk dere om litt før dere sier at det ikke er noe problem å være jomfru når man er 24 eller 28 eller hva det nå er snakk om.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ha den holdningen der kan du forbli jomfru. Det er ikke vår feil at sjenerte menn ikke liker å være jomfru, ta kontakt eller i det hele tatt prøve. Ja, vi synes det er positivt å ha en mann som ikke har putta tuten sin inn i alt som er, og hvis dere tar det på en negativ måte; nei da vet jeg ikke hva som feiler dere.

De som er sjenerte kan ikke bare forvente at alt skal komme til dem. Nei det blir for dumt.

• Liker 5
Skrevet

Skal du ha den holdningen der kan du forbli jomfru. Det er ikke vår feil at sjenerte menn ikke liker å være jomfru, ta kontakt eller i det hele tatt prøve. Ja, vi synes det er positivt å ha en mann som ikke har putta tuten sin inn i alt som er, og hvis dere tar det på en negativ måte; nei da vet jeg ikke hva som feiler dere.

De som er sjenerte kan ikke bare forvente at alt skal komme til dem. Nei det blir for dumt.

Nei, jeg forventer ikke det, selv om jeg ser at jeg formulerte meg slik at det kunne se ut som jeg venter det. Det jeg vil si er at enkelte av svarene innlegg av typen jeg nevner har fått viser at kvinner tror det er så lett. Kvinner er i den heldige posisjonen at de ikke trenger å ta initiativ for å få kontakt med menn, selv om det kanskje kan hende de må ta initativ for å få kontakt med en spesifikk mann.

Kvinner liker menn som ikke har ligget med et utall av andre kvinner, men samtidig liker dere menn som er utadvendte og har selvtillit. Disse mennene har ofte hatt en del partnere fra før av, så der er dere litt selvmotsigende. Jeg mener ikke at det er negativt, vi mennesker er fra naturens side irrasjonelle på en del områder. Det jeg ønsker å påpeke er at i de svarene jeg sikter til virker det som dere tror det er så lett å bare slutte å være sjenert, og at det da vil være positivt å ikke ha en lang historikk med partnere.

Prøv å forestille deg at du, kvinne, i en sosial setting ser en veldig kjekk kar. Du kjenner at hjertet banker litt ekstra, og så skal du gå bort til ham og prøve å komme med et stilfullt og originalt sjekkeopplegg. Jeg vet at de fleste menn som prøver seg på ingen måte gjør det stilfullt og originalt, men de prøver seg i hvertfall. Det er ikke så lett å gjøre det stilfullt og originalt i virkeligheten som i Hollywood-filmer. De vet at de må gå på mange nederlag før de opplever en suksess, selv om nederlaget svir.

Jeg vet utmerket godt at jeg ikke kan regne med at noen kvinner oppsøker meg. Jeg vet samtidig at hvis jeg er i samme rom som en kvinne jeg finner attraktiv og tenker tanken på å komme med et tilnærmelse, så blir jeg tørr i munnen, stresshormonene raser rundt i kroppen, det er som å stå på kanten av Prekestolen og skulle kaste seg ut. Noen fikser det, men jeg og en del andre menn gjør det bare ikke.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er sjenert, men samtidig utilgjengelig, blir du ikke sjekket opp. Da er sjansene dine minimale uansett.

Kvitt deg med deg begrensede tankesettet ditt, coaching, terapi, hvasomhelst, få det bort! Jeg tror det er angsten for angsten som holder deg tilbake, det er ikke reell frykt (lengre). Ja, damer blir nok litt skeptiske til en mann som ikke har en "fortid" når man kommer opp i en viss alder, men hos deg tror jeg frykten din har blitt institusjonalisert, og den holder deg effektivt tilbake.

Jeg er temmelig sikkert på at du ikke vil ha det sånn?

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker ikke utadvente gutter. Heller sjenert enn festglad. Men er du mann så er du mann. Kvinner vil at menn skal ta kontakt først.

Kjæresten min er sjenert og snakker sjelden med folk, drar sjelden på fest osv. Vi hadde snakket litt fra før, og til slutt spurte han om vi skulle gå ut å spise. Sa ja, jeg. Jeg hadde gitt hint av at jeg likte han veldig godt og var forelsket, så han gjorde det som føltes rett han; kyssa meg med en gang han såg meg.

Klart, du går bare ikke bort å kysser noen du liker uten å vite at de liker deg, men poenget mitt er at du må hoppe i det, å ikke forvente at andre skal gjøre det for deg.

Skrevet

Er jo veldig mange som sier dem ikke vil ha menn som er oppi årene og som aldri har vært i forhold. Hvorfor er det en ulempe? Hvorfor er det bedre med menn som har knullet mange og har mange forhold bak seg vs menn med få forhold og lite eller ingen knulling`?

Skrevet

Hvis du er sjenert, men samtidig utilgjengelig, blir du ikke sjekket opp. Da er sjansene dine minimale uansett.

Kvitt deg med deg begrensede tankesettet ditt, coaching, terapi, hvasomhelst, få det bort! Jeg tror det er angsten for angsten som holder deg tilbake, det er ikke reell frykt (lengre). Ja, damer blir nok litt skeptiske til en mann som ikke har en "fortid" når man kommer opp i en viss alder, men hos deg tror jeg frykten din har blitt institusjonalisert, og den holder deg effektivt tilbake.

Jeg er temmelig sikkert på at du ikke vil ha det sånn?

På grunn av både jobb og en fritidssyssel så omgås jeg stadig forskjellige kvinner, så jeg er ikke utilgjengelig. Jeg er ikke innadvendt i den forstand at jeg ikke prater med dem, men fordi jeg er som jeg er så dreier praten seg om "uskyldige" ting.

Nok en gang, jeg vet utmerket godt hva som er årsaken(e) til min situasjon. Jeg blir bare litt oppgitt over kvinner som påstår at de ønsker seg menn som ikke har en lang "historikk", men samtidig ikke vil ha de mennene som faktisk ikke har "historikk". Jeg synes å huske et sitat som lyder omtrent: "Hva kvinner sier de vil ha og hva de faktisk vil ha er to helt forskjellige ting," husker ikke helt hvor jeg har hørt det.

Norah Vincent ga i 2006 ut boken "Self made man", der hun skrev om sitt prosjekt om å på en troverdig måte kle seg ut som mann i forskjellige settinger. På forhånd trodde hun at sjekkingen skulle bli det artigste, siden hun var kvinne, riktignok lesbisk, men likevel trodde hun at hun visste hva kvinner ønsket, men det viste seg å være særdeles tungt. Når hun som kvinne på et utested gikk bort til en jentegjeng for å spørre om noe, kanskje bli med på en samtale, var jentene inkluderende og positive. Når hun utkledt som mann (hun hadde lagt stort arbeid i å framstå troverdig som en mann) gikk bort var jentene avvisende med kroppsspråket, og da hun ikke klarte å komme opp med noen original replikk ble hun raskt kastet ned i avgrunnen.

Skrevet

På grunn av både jobb og en fritidssyssel så omgås jeg stadig forskjellige kvinner, så jeg er ikke utilgjengelig. Jeg er ikke innadvendt i den forstand at jeg ikke prater med dem, men fordi jeg er som jeg er så dreier praten seg om "uskyldige" ting.

Nok en gang, jeg vet utmerket godt hva som er årsaken(e) til min situasjon. Jeg blir bare litt oppgitt over kvinner som påstår at de ønsker seg menn som ikke har en lang "historikk", men samtidig ikke vil ha de mennene som faktisk ikke har "historikk". Jeg synes å huske et sitat som lyder omtrent: "Hva kvinner sier de vil ha og hva de faktisk vil ha er to helt forskjellige ting," husker ikke helt hvor jeg har hørt det.

Norah Vincent ga i 2006 ut boken "Self made man", der hun skrev om sitt prosjekt om å på en troverdig måte kle seg ut som mann i forskjellige settinger. På forhånd trodde hun at sjekkingen skulle bli det artigste, siden hun var kvinne, riktignok lesbisk, men likevel trodde hun at hun visste hva kvinner ønsket, men det viste seg å være særdeles tungt. Når hun som kvinne på et utested gikk bort til en jentegjeng for å spørre om noe, kanskje bli med på en samtale, var jentene inkluderende og positive. Når hun utkledt som mann (hun hadde lagt stort arbeid i å framstå troverdig som en mann) gikk bort var jentene avvisende med kroppsspråket, og da hun ikke klarte å komme opp med noen original replikk ble hun raskt kastet ned i avgrunnen.

Du virker ikke særlig tiltrekkende med den holdningen der for å være helt ærlig. Man få faktisk jobbe for å få ting til å gå rette veien. Du trenger ikke si på første møtet at du ikke har historie. Da er det ikke rart du er jomfru. En som sier at han har null ærfaring virker desperat.

Skrevet

Jeg liker ikke utadvente gutter. Heller sjenert enn festglad. Men er du mann så er du mann. Kvinner vil at menn skal ta kontakt først.

Kjæresten min er sjenert og snakker sjelden med folk, drar sjelden på fest osv. Vi hadde snakket litt fra før, og til slutt spurte han om vi skulle gå ut å spise. Sa ja, jeg. Jeg hadde gitt hint av at jeg likte han veldig godt og var forelsket, så han gjorde det som føltes rett han; kyssa meg med en gang han såg meg.

Klart, du går bare ikke bort å kysser noen du liker uten å vite at de liker deg, men poenget mitt er at du må hoppe i det, å ikke forvente at andre skal gjøre det for deg.

Jeg er utrolig glad jeg ikke er en sjenert ung mann. Det må være en av de verste livssituasjonene som tenkes kan. Ikke bare må man slite med sine egne problemer, men også tåle fordømmelse fra alle kvinner av typen ; "Er du mann så er du mann"

Med en gang det blir snakk om sjenanse hos menn forsvinner empatien (som dere kvinner visstnok skal ha mer av en menn) som dugg for solen, og man blir bedt om å ta seg sammen. Jenter forventer da vitterlig at andre (les. menn) skal gjøre ALT når det kommer til å initiere en seksuell relasjon, så ikke sitt der på din høye hest, når du sannsynligvis ikke har turt å initere den type kontakt en eneste gang i ditt eget liv. Dobbeltmoral kalles det.

• Liker 5
Skrevet

Ja, jeg har prøvd å sjekke opp en sjenert gutt. Jeg har hørt at han likte meg, men han ga ikke noe tegn til at han synes det var åleit at jeg sjekket han opp, så da ga jeg opp. Og jeg er en sjenert jente selv. Det tok mye fra min sideå sjekke han opp, men når responsen uteblir selv om du vet at han liker det, så er det ikke så mye mer å gjøre.

Skrevet

Du virker ikke særlig tiltrekkende med den holdningen der for å være helt ærlig. Man få faktisk jobbe for å få ting til å gå rette veien. Du trenger ikke si på første møtet at du ikke har historie. Da er det ikke rart du er jomfru. En som sier at han har null ærfaring virker desperat.

Jeg er ikke ts, men det er jo helt glimrende at du understreker poenget hans og forsterker argumentene hans. Det er jo akkurat dette ts diskuterer, og jeg syntes det er helt unødvendig å angripe han fordi han legger frem noe han syntes er problematisk.

Du legger, som mange andre kvinner, hele ansvaret på menn. Først sier du at man må jobbe for å få noe selv, også innen dating, problemet er bare at du også har sagt at "menn skal være menn" med implikasjoner om at det alltid skal være menn som tar det første steget i dating. Vel, det er vel bortimot det samme som å si at du er rimelig tilaktsløs selv, så du bør kanskje titte på deg selv før du dømmer andre?

Som mann så mener jeg ganske enkelt at hvis man er interessert bør man ta kontakt først, uavhengig av om man er mann eller kvinne. Men jeg skjønner det er enklere for noen å bare sitte på gjerdet og kritisere andres fremstøt eller problemer fremfor å ta skjeen i egen hånd...

Skrevet

Jeg er utrolig glad jeg ikke er en sjenert ung mann. Det må være en av de verste livssituasjonene som tenkes kan. Ikke bare må man slite med sine egne problemer, men også tåle fordømmelse fra alle kvinner av typen ; "Er du mann så er du mann"

Med en gang det blir snakk om sjenanse hos menn forsvinner empatien (som dere kvinner visstnok skal ha mer av en menn) som dugg for solen, og man blir bedt om å ta seg sammen. Jenter forventer da vitterlig at andre (les. menn) skal gjøre ALT når det kommer til å initiere en seksuell relasjon, så ikke sitt der på din høye hest, når du sannsynligvis ikke har turt å initere den type kontakt en eneste gang i ditt eget liv. Dobbeltmoral kalles det.

Helt enig. Mange kvinner omtaler seg som det mest empatiske kjønnet, men i praksis viser det seg jo at denne empatien kun strekker seg til andre i situasjon som kan sammenlignes med sin egen, dvs. ofte andre kvinner.

Skrevet

Ser ingenting galt i det,annet enn at man kanskje trenger litt mer øvelse - alt til sin tid ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror kvinner sier dette, litt for å si: "nei, det gjør ingenting, ikke la dette stoppe deg i å ta initiativ" Så hvordan greide du å snu det til noe negativt? Jeg har aldri sett noen påstå at de hiver seg over mannlige jomfruer og sjekker dem opp.

Endret av Rayanne
Skrevet (endret)

Jeg tror kvinner sier dette, litt for å si: "nei, det gjør ingenting, ikke la dette stoppe deg i å ta initiativ" Så hvordan greide du å snu det til noe negativt? Jeg har aldri sett noen påstå at de hiver seg over mannlige jomfruer og sjekker dem opp.

Når du formulerer det på den måten så blir det logisk sammenhengende. Det jeg sikter til er de som svarer at de foretrekker jomfruelige menn fremfor menn som har ligget med alle og enhver. Det er det jeg mener ikke stemmer i praksis.

Jaja, glemte å krysse av for anonym.

Endret av JonSnow
  • Liker 1
Skrevet

Jeg liker "jomfrulige menn" som du sier.

Det er ikke fordi jeg synes det er uetisk å ha sex med mange ukjente,

men fordi jeg finner sjernerte, litt klumsete menn sjarmerende.

Og jeg liker å føle meg spesiell, føle at de leter etter noe spesielt,

og at det er meg.

Og jo, jeg sjekker opp sjernerte menn, eller tar ihvertfall litt iniativ.

De klassiske treningstypene eller sosialetypene trenger man ikke ta iniativet.

Jeg synes det er skikkelig, skikkelig skummelt å vise interesse,

men noen ganger må jeg jo våge for å vinne.

Er sammen med en som var jumfru når jeg møtte ham nå.

Jeg ba ham med på kino, men jeg hadde nok følelsen av at han likte meg på forhånd.

• Liker 1
Skrevet

Problemet med sjenerte menn er at de ikke tørr (klarer?) å vise at de er interessert. Det gjør kvinner, med sine blikk og kroppsholdning.

Jeg liker virkelig sjenerte menn, men mange av de er så vanskelig å komme innpå. Og en jeg har sjekket opp viste seg å være homofil. Yay..

Skrevet

Jeg har sett en del innlegg her med forskjellige varianter av menn langt opp i tjueårene som er jomfru, som ikke er fornøyd med situasjonen, og gjerne lurer på hva damer vil tro om dem.

Det kommer gjerne inn mange svar fra kvinner om at de ville synes det ville være flott å få være den første, at det er bra man ikke ligger med hvem som helst osv. Problemet er at kvinner ikke skjønner de grunnleggende problemene som menn som oss har. De aller fleste kvinner opplever en eller annen form for tilnærmelser fra menn i forskjellige sosiale settinger, men det samme gjelder definitivt ikke motsatt vei.

Menn i godt voksen alder som er jomfru er det stort sett fordi vi er sjenerte. Dermed kommer vi ikke i den situasjonen som kvinnene jeg sikter til ovenfor ser for seg, nemlig at man har blitt nærmere kjent med en kvinne og begynner å snakke om å ha sex.

Det å være sjenert trenger ikke å ha noe med utseende å gjøre. Jeg har "psykoanalysert" meg selv, og jeg har funnet de viktigste årsakene til at jeg er som jeg er. Jeg vet at jeg ser bra ut, jeg har fått høre det fra både bekjente og fremmede kvinner, det hjelper bare så lite når man har en stor mental balast av sjenanse og diverse annet.

Så dere kvinner, neste gang du ser et slikt innlegg, før du svarer at "det er da ikke noe negativt i å ikke ha hatt sex", tenk over følgende: Har du noengang sjekket opp en sjenert gutt? Jeg tror de færreste vil kunne svare ja på det. Når man er sjenert så får man nok et kroppsspråk som formidler det til omgivelsene, og kvinner liker stort sett ikke sjenerte menn. Jeg vil ikke si at det er så veldig negativt, jeg kan da skjønne at det er mer tiltalende med en utadvendt og selvsikker mann enn en som er sjenert og innesluttet. Men tenk dere om litt før dere sier at det ikke er noe problem å være jomfru når man er 24 eller 28 eller hva det nå er snakk om.

Uansett så ligger løsningen av problemet ditt i dine egne hender. Det hjelper ikke å forklare eller bortforklare. Det hjelper ikke å skyve ansvaret for at ditt liv er slik som det er over på noen andre.

Du må ganske enkelt ta tak i livet ditt, komme deg over sjenansen din og komme deg på ofensiven. Å overvinne sjenansen sin overfor kvinner har milioner på milioner av andre menn gjort før deg. Gi meg EN grunn til at du ikke skulle få det til!

Kom deg ut døra og møt damer. Ikke sitt bak et tastatur og prøv å finne bortforklaringer på at du er jomfru.

Skrevet

Så dere kvinner, neste gang du ser et slikt innlegg, før du svarer at "det er da ikke noe negativt i å ikke ha hatt sex", tenk over følgende: Har du noengang sjekket opp en sjenert gutt? Jeg tror de færreste vil kunne svare ja på det. Når man er sjenert så får man nok et kroppsspråk som formidler det til omgivelsene, og kvinner liker stort sett ikke sjenerte menn.

Jeg sjekker ikke opp, men blir kjent med over tid. Og da er sjenerte menn stort sett vel så interessante som de brautende utadvendte. Det virker dog som om du har en viss forutinntatthet rundt hva kvinner skal tro og tenke, og det ville jeg ikke likt hos en mann.

Skrevet (endret)

Hei Anonym TS,

Jeg skulle gjerne sendt deg en forum-email ang. situasjonen du befinner deg i, men siden du er anonym så går det ikke. Hvis det er av interesse så er du iallefall velkommen til å kontakte meg - jeg har bittelitt kjennskap til dette med "vanskelige" sjenerte menn, fra en en kvinnes ståsted iallefall.

Uansett, lykke til!! :)

Endret av AnitaB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...