Gjest Crow Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Hei alle sammen. Jeg prøver å smøre meg med tålmodighet her, men jula rykker stadig innpå. Så her er hodebryet mitt. Jeg bestillte en pakke på Platekompaniet, og fikk bekreftelse på at pakken var sendt i slutten av november. Etter å ha ventet i 11 dager etter sending tok jeg kontakt med Platekompaniet for å høre om de hadde noen tanker om saken. På nettsiden deres står det: "De fleste forsendelser er normalt fremme i løpet av 1-3 virkedager etter at du har mottatt leveringsbekreftelse på e-post. Dersom det er lenge siden du bestilte varen, og du fortsatt ikke har hørt noe fra oss, kan du ta kontakt med kundeservice på [email protected]" Svaret jeg fikk var bare at posten er forsinket og at jeg vil få pakken min. Forstår så klart at det kan ta lengre tid med posten i desember, i følge nettsiden til Platekompaniet 1 - 2 dager ekstra. Så da er spørsmålet mitt: Hvor lenge skal jeg vente før jeg etterspør pakken min igjen? Jeg betalte når jeg bestilte, og det er tross alt snakk om litt penger. Det jeg har bestilt er gaver som jeg gjerne skulle hatt frem i litt god tid før jul. Føler at jeg maser også.....
Gjest Lille-pus Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 Send dem en mail (til kundeservice) og forklar hvorfor du er bekymret. De pleier være veldig flinke til å hjelpe, og veldig hyggelige Det er lov å mase litt når man har bestilt julegaver før 1ste desemer og de ikke har dukket opp ennå 5
Gjest Spinell Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 Hvis varene er sendt som pakke (i motsetning til brev), be Platekompaniet sende deg pakkens sporingsnummer slik at du kan søke den opp. Da vil du også kunne se om de har adressert den feil e.l. 1
solkrem Skrevet 10. desember 2011 #4 Skrevet 10. desember 2011 Det hender seg at butikker ikke sender pakkene/brevene den datoen de lover. Men om de faktisk sendte for 11 dager siden burde den selvfølgelig ha kommet frem nå. Først og fremst: sjekk at du har skrevet inn riktig leveringsadresse og riktig postnummer. Få dette og sendingsdato bekreftet av platekompaniet. Om det er sendt som en pakke med sporingsnummer kan du jo som nevnt spore denne. Men jeg regner med det er sendt som brevpost siden du ikke nevner noe om dette i førsteposten din. Om det du bestilte er så stort at det ikke får plass i postkassen, så havner det på postkontoret/post i butikk. Du skal få lappe når dette skjer, men det hender seg at rutinene ikke er helt på plass og man ikke får lapp. Lappene kan også komme bort blant reklamen/aviser man kaster f.eks. Det kan med andre ord være lurt å ta seg en tur til postkontoret og høre om de kan lete etter pakken/brevet for deg. 1
Gjest Crow Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Takk for svar folkens! Det er sendt som brevpost, og adressen er riktig. Sendte dem en mail, og fikk bare svar om at posten var forsinket. Hvis pakke ikke er fremme om en uke blir det ny mail. Skal prøve å koseprate meg inn med ekspeditøren på post i butikk også og se om de har noe på luringa. "Vææææær såSNILL og se etter da????" Blir bare svett når det gjelder julegaver
Rumle Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Forstår godt at du stresser med dette, det hadde jeg også gjort! Fikk du et sporingsnummer? Om du ikke fikk det ville jeg kontaktet dem og bedt om det
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #7 Skrevet 11. desember 2011 Forstår godt at du stresser med dette, det hadde jeg også gjort! Fikk du et sporingsnummer? Om du ikke fikk det ville jeg kontaktet dem og bedt om det Det er ikke sporingsnummer på brevpost.
ninuska_ Skrevet 11. desember 2011 #8 Skrevet 11. desember 2011 Det er kanskje ingen sporingsnr når pakken er sendt som brev? Hvis jeg husker riktig så sent. Er ikke pakken framme om kort tid, ville jeg ringt. Det tar vel lenger tid med mail? Har opplevd at det ikke er så lett å be ansatte i butikken å lete gjennom posten. Kanskje du kunne hørt med Platekompaniet om det var noen mulighet for at de kan hjelpe fra en av sine butikker..?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #9 Skrevet 11. desember 2011 Akkurat det samme har skjedd med meg! Bestilte for over 3 uker siden, de delte ordren i to men fikk leveringsbekreftelse for 15 dager siden på den siste pakken, det er snakk om en dvd i brevpostsending og den har enda ikke dukket opp! Sendte mail på torsdag og har ikke fått svar. Mulig platekompaniet surrer med mange pakker for tiden?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #10 Skrevet 11. desember 2011 Posten kan være helt rar i førjulstida. Ifjor bestilte jeg to ting på nett til kjæresten, hvor den ene ble sendt som brevsending og den andre som norgespakke med sporing. Det som var utrolig pussig var at brevsendinga ble bestilt først, men kom mye senere frem enn pakken. Pakken kom bare få dager etter at jeg fikk mail om sendt ordre, mens brevsendinga kom først på julaften. Da hadde det tatt tre uker fra jeg fikk mail om sendt vare til brevsendinga lå i postkassen. Håper du snart får den bestilte varen! Bare mas på dem, forhåndsbetalte varer er ikke noe gøy å vente i all evighet på, og spesielt ikke når det er julegaver.
Annyol Skrevet 11. desember 2011 #11 Skrevet 11. desember 2011 (endret) Det er nok generelt høyt press både hos posten og platekompaniet nå i førjulstida, som kan medføre at slike ting skjer :S det er kjedelig at man skal gå å vente i evigheter. Jeg har imidlertig også gått å ventet i 20 dager på et brev som normalt skulle vært fremme dagen etterpå, så det hender nok at posten roter litt.. Og i dette tilfellet var det ikke snakk om julerush heller Endret 11. desember 2011 av Annyol
Aubree Skrevet 11. desember 2011 #12 Skrevet 11. desember 2011 Jeg tror posten er generelt treg for tiden. Jeg har gått å ventet på et brev som ble sendt 2. desember, og det er enda ikke kommet. Noe som vanligvis tar 1-2 dager fra nord norge og hit.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #13 Skrevet 11. desember 2011 Jeg tror posten er generelt treg for tiden. Jeg har gått å ventet på et brev som ble sendt 2. desember, og det er enda ikke kommet. Noe som vanligvis tar 1-2 dager fra nord norge og hit. Jeg har ventet på brevpost fra England siden midten av november. Kan ofte ta et par uker derfra, men det har gått stadig tregere de siste årene. Post innenlands kommer sjelden frem dagen etter lenger, har jeg inntrykk av. Men nå begynner jeg å bli bekymret for posten min. Man oppfordres vel til å sende juleposten innen midten av desember, men jeg tipper mange får pakkene sine lenge etter jul...
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #14 Skrevet 11. desember 2011 Det er sendt som brevpost, og adressen er riktig. Sendte dem en mail, og fikk bare svar om at posten var forsinket. Når de svarer på denne måten, så vil jeg faktisk tro at det er de som har slurva med forsendelsene sine og blitt forsinka. Det er vanlig på lager for nettbutikk at varene blir plukket, pakket og klarlagt til sending, og at de blir registrert som sendt fra butikk. Men varene kan gjerne ligge en dag eller to før de faktisk blir sendt. Så det kan godt hende at varen din har ligget på lageret noen dager og blitt forsinket på den måten. Men man må uansett regne med et par ekstra dager for å få posten nå som jula nærmer seg. Like mange ansatte og dobbelt opp med post omtrent som til vanlig går dårlig stakkars postansatte..
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #15 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har akkurat fått en pakke som ble sendt for en måned siden. Skal bli spennende å se om brevpost som ble sendt til meg i midten av desember kommer frem før jul som Posten har lovet...
Aubree Skrevet 19. desember 2011 #16 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har akkurat fått en pakke som ble sendt for en måned siden. Skal bli spennende å se om brevpost som ble sendt til meg i midten av desember kommer frem før jul som Posten har lovet... Så rart :o Jeg venter enda på et brev som ble sendt 2. desember. Jeg har gitt det opp at det kommer frem nå.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #17 Skrevet 19. desember 2011 Så rart :o Jeg venter enda på et brev som ble sendt 2. desember. Jeg har gitt det opp at det kommer frem nå. Mitt inntrykk er at de har hatt store problemer med posten i hele år, ikke bare før jul. Det er stor forskjell på leveringstiden i forhold til før. Ikke uvanlig at det tar mange dager å få post lenger...
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #18 Skrevet 19. desember 2011 Posten nedbemanner alt for mye. De stakkars postansatte har en utrolig stressende arbeidsdag, og så skal sjefene kutte ned enda mer på bemanningen. Så det er ikke rart at det blir litt rot når de ansatte ikke får god nok tid og opplæring til å gjøre alt riktig. Synes det er viktig å rette fokuset mot ledelsen i posten, da det først og fremst er deres feil at kvaliteten ikke er god nok. Postbudene får jeg inntrykk av at gjør en god jobb med tanke på hvor mye de må gjøre på så kort tid. Ser postbudet her kommer og leverer brev klokka 4 når posten egentlig bruker å leveres kl 12. Da er det for lite folk på jobb! Men hvordan gikk det, TS?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #19 Skrevet 19. desember 2011 Jeg bestilte fra Platekompaniet på torsdag, i dag kom den i posten. Hvordan gikk det med deg, TS?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #20 Skrevet 19. desember 2011 Jeg bestilte fra Platekompaniet på torsdag, i dag kom den i posten. Jeg bestilte derfra for en uke siden, har ikke fått noe enda. Men kanskje det er håp da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå