Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke skrive æ, ø og å eller andre tegn som f.eks alfakrøll på dataen, men må kopiere dem inn hele tiden. Istedenfor blir æ ', ø ; og å [. Er det noen som vet hva som har skjedd, og hvordan jeg kan ordne det.

Det blir er ganske rotete innlegg, men håper dere skjønner hva jeg mener..

Skrevet

Du har nok byttet tastaturspråket på pcn din.

Hos meg står det på startlinjen (nede ved klokken), NO (for norsk) og EN (for engelsk), trykker bare på for å forandre. Men er jo ikke sikkert det er likt hos deg...

• Liker 1
Gjest Applestore
Skrevet

Du har kommet borti noen taster. Jeg bare husker ikke hvilke. Tror det vil rette seg om du skrur av og på dataen :)

Skrevet

^ Alt+Shift er tastaturkombinasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Denne funksjonen bruker jeg aktivt - har selv PC med britisk tastatur, men bytter til norsk når jeg trenger det.

Det er ikke uvanlig at det er to språk installert på PC-en, isåfall ofte norsk og engelsk. Men som regel trenger man jo bare ett språk, med mindre man trenger spesielle tegn fra et annet tastatur, eller har et tastatur som ikke er basert på morsmålet (slik som mitt).

Men hvis du synes det ikke er nødvendig å ha mer enn ett språk, eller ønsker å endre språkene som er tilgjengelige, kan man velge hvilke språk man skal kunne bytte mellom. Dette gjør man i kontrollpanelet. Min PC er på engelsk med Windows 7, så jeg gir instruksjonen slik den er hos meg:

Control Panel: Clock, Language, and Region:

under Region and Language: Change keyboard or other input methods

velg knappen Change keyboards.

Da kommer det opp de språkene man allerede har på PCen.

Man kan da enten velge et språk i listen og fjerne det, eller legge til språk man kan ha nytte av. Det språket som PCen ble levert med, kan imidlertid ikke fjernes. Men man kan endre på prioriteten mellom språkene, f.eks. slik at norsk kommer opp øverst.

Håper dette var nyttig for noen, og ikke alt for innviklet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...