AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Hei Bør jeg overføre fra kapitalkontoen min til BSU hvert år slik at jeg fyller den opp fort? Bør jeg gjøre det samme med BSU 2? Er det mer gunstig å ha pengene på BSU kontoene, enn på kapital? Tenker bare på at jeg mister skattefordelene på BSU 1 kontoen når den er blitt full.. Men igjen så er jo renten høyere Studerer nå, men greier fint å få en inntekt som tilsier at jeg må betale skatt.
Drizzt Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 Hei Bør jeg overføre fra kapitalkontoen min til BSU hvert år slik at jeg fyller den opp fort? Bør jeg gjøre det samme med BSU 2? Er det mer gunstig å ha pengene på BSU kontoene, enn på kapital? Tenker bare på at jeg mister skattefordelene på BSU 1 kontoen når den er blitt full.. Men igjen så er jo renten høyere Studerer nå, men greier fint å få en inntekt som tilsier at jeg må betale skatt. Mest gunstig å ha pengene der hvor rentene er best. Det er lite som kan sammenlignes med BSU når det gjelder renter. Har du tjent nok for å betale 4.000 i skatt, da er det absolutt verdt å sette 20.000 i BSU. BSU 2 gir ikke skattelettelser, men har du råd til det, sett penger der også. Tenker du å kjøpe egen bolig, BSU er absolutt verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå