Gå til innhold

Jeg vil ikke! Hva skal jeg ta for å stoppe sykdommen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kjenner at jeg er på vei til å bli syk. Om det utvikler seg til forkjølelse eller influensa vet jeg jo ikke enda. Men jeg vil stoppe det!

Hvor får jeg kjøpt effektive C-vitaminer og hvor mye skal jeg ta? Solhatt skal jeg også ta, flere tips?

Jeg vil ikke bli syk nå i julen! :evil: :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

C vitaminer får du kjøpt i dagligvarebutikker, jeg tar selv noen tyggetabl. i gult glass som faktisk smaker ganske godt. Solhatt får du også kjøpt der. Tror også at kokt vann med sitron oppi er effektivt mot begynnende forkjølelse.

God bedring da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tips, men synes du er er hensynnsfullt overfor menneskene rundt meg? :lol: Skal på julebord med venninnene mine i morra og tviler på at det blir positivt mottatt.

Hvor får man forresten kjøpt C- vitaminer i pulverform?

(Hater å svelge store piller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nå har jeg vært å kjøpt!

Det ble Cacerola 100mg tyggetabletter. Er vel kanskje ikke det smarteste å ta 20stk tror du det miss-tricky?

Synes det ble dyrt nok og, 179; kostet det. Men det er 300 stk da..

Hvor mange er det trygt å ta?

Det står jo at anbefalt dosering er 1-2 pr.dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mulighet til å dra til sverige, selger de 1g C-vitamintabletter BILLIG der! :D

Kjøper alltid med meg brusetabletter fra helsekost/sportsbutikkene når jeg er der! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ta knekken på forkjølelsen hjelper det ikke med 100 mg tabletter. Man må sjokke kroppen.

Til vanlig tar jeg 250mg om dagen, når jeg er syk tar jeg opptil 8000mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke tatt mer enn opptil 1g Vit-C daglig. Det er ikke farlig, men det er ganske surt, og kan irritere magen hvis du tar mer. Selv bruker jeg pulverform som jeg blander i varmt vann (ikke mer enn 60 grader) med en skje honning.

God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil to gram om dagen kan du ta. Men ikke på engang. Alt i en stor dose kan gi deg diare.....og det tærer på magen. På apoteket kan du få kjøpt askorbinsyre som er ren c-vitamin.

Kroppen absorberer det den kan i løpet av tre-fire timer. Det som er til overs etterpå vil bare gå ut igjen. Derfor skal dosen fordeles over flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest seraphine ulogget

Slik forebygger du forkjølelse og influensa:

* I følge undersøkelsen fra USA, vil 1000 mg C-vitaminer tre ganger daglig være nok for de fleste til å forebygge en forkjølelse.

* Innta 1000 mg sammen med frokost, middag og før sengetid. For de som har vanskeligheter med å innta dette i tablettform, finnes det gode C-vitaminer i pulverform.

Slik kan du lindre forkjølelse og influensa:

* Straks symptomene på forkjølelse og influensa melder seg kan du innta 1000 mg C-vitamin en gang i timen i 6 timer.

* Deretter fortsetter du med 1000 mg C-vitamin til frokost, middag og før sengetid til symptomene er borte.

* Helsekostforretninger kan hjelpe deg med å finne et egnet C-vitaminprodukt som magen kan tolerere i slike doseringer.

Les mer på mozon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...