Gå til innhold

Julegave til toåring


Gjest Mifune

Anbefalte innlegg

Jeg skal gi en julegave til en liten gutt som akkurat har fylt to år, til omtrent 200,-, tenker jeg. Problemet er at jeg ikke helt vet hva jeg skal gi - jeg vet liksom ikke hvilket "nivå" toåringer er på og kjenner ingen andre barn som jeg kan vurdere i forhold til. Jeg skulle gjerne gitt en bok, men vet ikke hvor avanserte bøkene kan være (aldersgruppene som oppgis er ofte 1-2 år og 3-5, og da er jeg redd for at boken enten blir for barnslig eller for avansert til en på 2 år.). Jeg har det samme problemet med leker, i grunnen.

Av bøker vurderer jeg Inger Hagerups "Så rart" eller Andre Bjerkes "Morovers". Er dette for avansert? Andre forslag tas også i mot med takk. Det trenger ikke være bøker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fr21_5ffdsa

Hvilket nivå ligger ungen på språklig sett da? Ordbøker for barn (der det er mange ting på en side, med tilhørende ord til disse tingene), er veldig fine for denne alderen. Gjentagelse i fortellinger er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ariadne85

Ellers er duplo alltid en slager. Kanskje en duplo søppelbil feks?

Ellers liker toaringen vår godt og bli lest høyt for, feks postmann pat og andre bildeboker. Toaringen har også mange pappboker av ttypen traktoren på gården, hvor bor dyreungene? og etc. som den liker godt å lese/titte selv i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips begge to:) Jeg tror han ligger helt gjennomsnittlig rent språklig sett. Han elsker å se på tunge kjøretøy, så kanskje søppelbil hadde vært noe, ja, selv om sjansen er stor for at han har noe slikt fra før. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...