PecanPie Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Jeg er på jakt etter en bok til kjæresten min. Han er glad i å lese bøker som Harry Potter, Ringenes Herre, Pullman-triologien, bøkene til Paolini (som Brisingr og Den eldste), Game of Thrones-serien. Han er også glad i Norrøn mytologi. Bøkene bør være på norsk. Noen som har noen gode tips?
spinnwild Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 Hva med Robert Jordans "The Wheel of Time" serie. Lang serie da, men kan jo gi han første boka å se om han liker det...? Kjæresten min har samme lesestil som kjæresten din - og han holder på med andre runde mens han venter på siste (og 12.) bok. Disse er å finne på norsk. Tidshjulet.
Gjest Offensive Pie Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 Har han lest noe Brandon Sanderson? Mistborn-trilogien er ypperlig, og jeg tror den finnes på norsk. Om han er glad i norrøn mytologi og tegneserier, kunne kanskje Valhal-serien vært noe?
PecanPie Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2011 Han har alle bøkene han har lest i hylla her, så jeg har ganske god oversikt. Han har kikket på Valhal-serien når vi har vært på Outland, men jeg har allerede bestilt Pondusabonnement til ham så jeg får heller notere meg det bak øret. Takk for gode tips, de skal jeg sjekke ut!
PecanPie Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2011 Neste spørsmål blir jo da, hvordan får jeg tak i første bind i Tidshjulet-serien?
Gjest Silvermist Skrevet 10. desember 2011 #6 Skrevet 10. desember 2011 (endret) Jeg er på jakt etter en bok til kjæresten min. Han er glad i å lese bøker som Harry Potter, Ringenes Herre, Pullman-triologien, bøkene til Paolini (som Brisingr og Den eldste), Game of Thrones-serien. Han er også glad i Norrøn mytologi. Bøkene bør være på norsk. Noen som har noen gode tips? Jeg anbefaler på det sterkeste trilogien Sagaen om den siste nattkrigeren av Olav Havnes. Dette er norsk fantasy, og bøkene er helt fantastiske! Jeg elsker også LOTR, Harry Potter og Pullman-trilogien, og Nattkriger-bøkene traff meg mitt i fantasy-hjertet Klippet fra en nettside: Den er annerledes enn "standard" amerikansk fantasy. Ikke noe åpenbar magibruk, ingen trollmenn, drager, alver osv.. Serien handler om den siste nattkrigeren, som er den siste i rekken av mange generasjoner med nattkrigere, og han skal styrte den tyranniske herskeren Kraken, ved å samle de frie nasjonene. Endret 10. desember 2011 av Silvermist
snusmumriken Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 Neste spørsmål blir jo da, hvordan får jeg tak i første bind i Tidshjulet-serien? Store bokhandler har disse bøkene, skrevet av Robert Jordan. De bør evnt. kunne bestille den inn for deg. Ellers skriver jeg også under på Mistborn-triologien (av Brandon Sanderson), men jeg vet ikke om den har kommet på norsk. Men de er også en god del lettere å lese enn typ game of thrones og ringenes herre, større skrift og ikke så vanskelige ord så det går kansje an å prøve seg?
PecanPie Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #8 Skrevet 10. desember 2011 Mistborn-triologien ser ikke ut til å ha kommet ut på norsk, i alle fall ikke som jeg fant ut da jeg søkte litt rundt. Den høres ut som om den er midt i blinken, så jeg får følge litt med i bokhandelen framover, sånn til bursdag mener jeg Første bok i Tidshjulet-serien ser ikke ut til å være til salgs over disk lenger (verken Capris, Bokkilden, Haugenbok osv har den inne, kan jo hende de har den i bokhandel uten at jeg får sjekket det her og nå), men jeg fant en som solgte den brukt på Finn. Får håpe på positivt svar (og bok til 60 kroner er jo billig. ) Hvis alt slår feil får jeg sjekke ut Sagaen om den siste nattkrigeren, den høres også fin ut.
sauen87 Skrevet 11. desember 2011 #9 Skrevet 11. desember 2011 Ikke fantasy, men Tomorrow-serien er sååå bra! Det er en ungdomsserie med 7 bøker. Det handler om noen venner i Australia som reiser på tur i skogen, og når de kommer tilbake er landet deres invadert. De gjemmer seg fra "fienden", og driver etterhvert med ganske heftig sabortasje osv. Ufattelig spennende! På norsk heter vel første boken "I morgen, da krigen kom" - av John Marsden. Det er laget film av bok 1, her er traileren:
Gjest Bond Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 Feist sine bøker om Riftwar er også gode. Blir litt utvannet om man kommer til ca den 25 boken.. *khm* Men de første to trilogiene er helt ypperlige - The Riftwar Saga trilogi og The Empire Trilogi (Serpentwar er også ganske spiselig)! Om han også liker sci-fi, kan jo man alltids finne en klassiker som for eksempel Asimov og Foundation seriene?
minienthe Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Hva med Robert Jordans "The Wheel of Time" serie. Lang serie da, men kan jo gi han første boka å se om han liker det...? Kjæresten min har samme lesestil som kjæresten din - og han holder på med andre runde mens han venter på siste (og 12.) bok. Disse er å finne på norsk. Tidshjulet. såvidt jeg har skjønt så vil ikke siste boken komme ut på norsk
PecanPie Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #13 Skrevet 12. desember 2011 Da har jeg kjøpt julegave, det ble første bok i to forskjellige serier: Bernard Cowells "Det siste Kongerike" og Simon Scarrows "Under ørnens tegn". I følge mannen i bokhandelen ville kjæresten min like Cowells bøker når han hadde lest og liker Game of Thrones og Alexander-serien. Så da får vi se da!
minienthe Skrevet 12. desember 2011 #14 Skrevet 12. desember 2011 Hvorfor ikke? det har jeg klødd meg i hodet over lenge jeg og. hvorfor gi faen i å oversette SISTE boken i en populær serie ? har fått noen bekjente som jobber innenfor bokindustrien/handel til å snoke og forlaget har ingen planer om å oversette den siste
^^Belle^^ Skrevet 12. desember 2011 #15 Skrevet 12. desember 2011 Et annet tips (til en eventuell bursdag da, siden jeg ser du allerede har kjøpt) er ''De 4 og han som gjør galt verre'' av Hans Frederik Follestad. Fantasykomedie på norsk. Mistborn-serien er forresten dødsbra! Det samme med bøkene til Joe Abercrombie. De er litt ''mannete''.
gohege Skrevet 16. desember 2011 #16 Skrevet 16. desember 2011 Jeg er utrolig glad i seriene The immortals, House of night, Skyggejegerene og Twilight.. Kanskje du burde prøve noen av dem? :D
Hildegard Skrevet 18. desember 2011 #17 Skrevet 18. desember 2011 Terry Pratchett sine Discworld novels er også veldig bra. Finnes også på norsk, men er mye bedre på engelsk.
spinnwild Skrevet 18. desember 2011 #18 Skrevet 18. desember 2011 (endret) Jeg er utrolig glad i seriene The immortals, House of night, Skyggejegerene og Twilight.. Kanskje du burde prøve noen av dem? :D I alle fall 2 av 4 her (kjenner bare til to av disse) er jo veldig jentebøker da... Det var jo til kjæresten det var snakk om... Endret 18. desember 2011 av spinnwild
PecanPie Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #19 Skrevet 19. desember 2011 Jeg er utrolig glad i seriene The immortals, House of night, Skyggejegerene og Twilight.. Kanskje du burde prøve noen av dem? :D Så vidt jeg vet står alle Twilightbøkene i hylla, noe han leste bare fordi de var så veldig populære. Verken han eller jeg forstår hvorfor de er det, men det er nå så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå