hufsa90 Skrevet 10. desember 2011 #1 Del Skrevet 10. desember 2011 hvordan bruker dere å åpne pakkene på julaften? åpner dere en og en(en går å henter en pake og leser opp), eller åpner dere alle samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tette-nette Skrevet 10. desember 2011 #2 Del Skrevet 10. desember 2011 Vi pleier å ta en og en gave til hver. Vil leser opp kortet, ser den som får pakken pakke opp og ser hva det er før det blir ny pakke. Jeg syntes dette er en god tradisjon, og det er ikke noe problem med barna som som oftest er oppslukt i den gaven de allerede har fått.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissi Skrevet 10. desember 2011 #3 Del Skrevet 10. desember 2011 Vi åpner en og en pakke. Som regel en som er utpekt til pakkehenter. Tar litt lang tid de årene vi er mange, men synes det er mye mer koselig enn om alle skulle åpnet samtidig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 10. desember 2011 #4 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Er vandt med å åpne en og en. Tar oss god til, og alle ser hva alle får. Som regel er en utpekt til den som leser opp. Det tar litt tid om det er mange, men det er en utrolig koselig tradisjon. Edit: Er litt spendt på hvordan det blir i år. For skal feire med kjærestens familie for første gang. Endret 10. desember 2011 av isodora Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 10. desember 2011 #5 Del Skrevet 10. desember 2011 En og en pakke. Alle må se hva alle får, og fra hvem de får det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luppa Skrevet 10. desember 2011 #6 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Vi BEGYNNER med å åpne en og en pakke, sånn at alle ser hva alle får. Men så sklir det ut, etter hvert som enkelte i familien blir utålmodige. Og det er ikke snakk om de minste, men de eldste... Pappa og stefar er de verste på å være utålmodige... Edit: Skal sies at vi er en "rotete" familie med forskjellig tilknytning til hverandre som feirer sammen, så ingen vet hvem alle de andre får gaver fra er uansett. Endret 10. desember 2011 av Luppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camilla Skrevet 10. desember 2011 #7 Del Skrevet 10. desember 2011 En og en, så får man tid til å glede og forundre seg litt over hva hver enkelt får. Hvis vi et år er veldig mange, tar vi gjerne en pause med litt julekaker osv midt inni. Nå gleder jeg meg ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miki Skrevet 10. desember 2011 #8 Del Skrevet 10. desember 2011 Vi åpner en og en pakke. Som regel en som er utpekt til pakkehenter. Tar litt lang tid de årene vi er mange, men synes det er mye mer koselig enn om alle skulle åpnet samtidig. Vi gjør det samme. Pakkehenteren får velge hvem som får første gave :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #9 Del Skrevet 10. desember 2011 Vi deler først ut alle gavene, og deretter åpner vi en og en gave. Er litt vanskelig å plukke ut en til hver, for at ikke en person skal få to etter hverandre. Samtidig kan den somåpner, velge selv hva slags gave personen vil åpne først og gjemme til sist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 10. desember 2011 #10 Del Skrevet 10. desember 2011 Vi henter en og en fra under treet. Prøver å passe på at det deles ut jevnt slik at ikke en får alle sine tidlig og en må vente lenge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 10. desember 2011 #11 Del Skrevet 10. desember 2011 Vi deler ut alle først, også åpner man gavene sine i eget tempo. Har vel blitt sånn med mange år med 15-20 stk, derav 4-6 barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AloeVera Skrevet 10. desember 2011 #12 Del Skrevet 10. desember 2011 En person leser til og fra og deler ut pakkene. Når alle pakkene er delt ut så åpner vi en og en etter tur i en runde Jeg og søsteren min får noe likt så når det er like pakker så åpner vi samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 10. desember 2011 #13 Del Skrevet 10. desember 2011 Hos oss er pappa fast oppleser av til-og-fra-lappene, og vi får en og en pakke og ser på mens de andre pakker opp. Veldig koselig! Er også litt spent på hvordan det blir i år, skal også feire jul hos samboerens familie for første gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 10. desember 2011 #14 Del Skrevet 10. desember 2011 vi henter en og en fra under treet, og ser på mens den ene pakkes opp, og så må den som fikk pakken hente en ny det er ikke lov å hente til seg seg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #15 Del Skrevet 10. desember 2011 Vi er bare fire stykker, og de siste årene har jeg hatt som hovedjobb å hente. Da henter jeg fire stykker av gangen, med litt direktiver fra de andre ("Vi kan jo f.eks. få den fra gamle tante Olga-Berit, det er alltid en konfekteske. Så kan vi vente litt med de mer spennende", eller "Nå passer det bra at mamma får den røde der fra meg"), og så åpner vi en etter en mens alle ser på, før jeg på nytt må hente fire pakker. :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 10. desember 2011 #16 Del Skrevet 10. desember 2011 En av oss får årets ansvar for å hente pakkene, sier hvem de er til og fra, og gir den til vedkommende. Så ser alle på når den blir åpnet, og slik fortsetter man. Jeg synes det er koselig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 10. desember 2011 #17 Del Skrevet 10. desember 2011 En og en Alle er nysgjerrige på hva de andre rundt treet også fikk, dermed blir det sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 10. desember 2011 #18 Del Skrevet 10. desember 2011 Vi deler ut flere på en gang, til forskjellige personer, så får disse pakke opp mens de andre ser på. Hvis vi skulle tatt én og én pakke hadde det tatt evig lang tid... Jeg gir ofte like gaver til flere i familien (hvis jeg har laget noe), og da får de disse gavene samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 10. desember 2011 #19 Del Skrevet 10. desember 2011 Vi har en designert julegaveplukker som henter en og en gave fra under treet. Pakkelappen leses og gis til den som skal ha den, vedkommende åpner og alle får se hva det. Så er det videre til neste pakke. Synes det er en koselig ordning at man åpner en og en, og at alle får se hva man har fått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 10. desember 2011 #20 Del Skrevet 10. desember 2011 Vi åpner en og en, og har en som deler ut pakkene. Det tar gjerne tid, men er veldig koselig. Og så åpner vi de alltid på sent kvelden, etter at vi har spist, drukket og kost oss. Blir gjerne en del godterispising sammen med gavene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå