Gå til innhold

Medisin og alkohol!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest i dag!
Skrevet

Heisann!

Lurer på om noen kan svare meg på dette: Jeg går nå på 1 Voltaren+ 2 paracet, 3 ggr per dag. Det jeg lurer på er om det da er farlig å drikke på kvelden, selvsagt ikke hver kveld, men tenkte mer på når jeg skal på julebord og sånn!

Noen som vet?

På forhånd takk!

mvh

Gjest i dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er ikke helt sikker.

Men jeg tror du bare kan ringe et apotek og høre :)

Har opplevd god informasjon derfra når jeg har spurt om hvordan legemidler og andre ting reagerer på hverandre.

Lykke til :)

Gjest sunshine-t
Skrevet

Jeg er ingen apotekteknikker, men jeg kan jo tenke meg at uansett viss du kan drikke ett glass eller to, så går prossessen til å bli frisk igjen, seinere. men ringt ett apotket du! så får du svar der:)

Gjest Anonymous
Skrevet

årsaken til at du tar de pillene er vel nok til ikke å drikke alkohol... Alkohol kan dessuten virke hemmende på medisinens virkning. Hør med lege eller apotek (legen vet vel mer om din situasjon...)

Men jeg tror nok ikke det er noe farlig å ta seg _et_ eller _to_ glass øl el.

Skrevet
Heisann!

Lurer på om noen kan svare meg på dette: Jeg går nå på 1 Voltaren+ 2 paracet, 3 ggr per dag. Det jeg lurer på er om det da er farlig å drikke på kvelden, selvsagt ikke hver kveld, men tenkte mer på når jeg skal på julebord og sånn!

Noen som vet?

På forhånd takk!

mvh

Gjest i dag!

Jeg kjente en som gikk på omtrent samme kur og denne personen ble fortalt at han ikke skulle drikke. Tror jeg ville stått over hvis jeg var deg.. :blunke:

Skrevet

Hvordan det er med voltaren er jeg ikke sikker på, men både alkohol og paracet brytes ned i leveren slik at det vil bli en økt belastning på denne.

Tror voltaren går med på magen (som bla ibux) men generelt skal jo ikke alkohol og medikamenter kombineres....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...