AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Jeg studerer og det har vært utrolig mye nå rett før jul. Jeg har hatt så utrolig med nerver. Jeg har grått, og hatt lyst til å bare gi opp alt. Er dette normalt? Går det bort når jeg får tatt en pause?
The Kitten Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 Jeg studerer og det har vært utrolig mye nå rett før jul. Jeg har hatt så utrolig med nerver. Jeg har grått, og hatt lyst til å bare gi opp alt. Er dette normalt? Går det bort når jeg får tatt en pause? Det er normalt å være stresset når man har mye å gjøre, men det skal ikke føles uoverkommelig så man begynner å gråte. Sjansen for at det går over når du får slappet av er stor, men tror du bør lære deg noen strategier for å mestre stress. 1
Silje_Mor Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 er da helt normalt det Går sikkert over bare du får tatt deg en pustepause i juleferien. Er nok bare at det har vært mye stress i forbindelse med eksamen osv. Går over vet du
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #4 Skrevet 10. desember 2011 Hmm... Ja. Jeg har bare følt meg veldig deprimert de siste dagene, nesten som om jeg er for dum til å studere. Men jeg kan ikke gi opp studiet mitt. Hva skal jeg da gjøre lissom? Det er bare noe jeg må igjennom, selv om det ikke alltid er like kjekt.
Edvarda Skrevet 10. desember 2011 #6 Skrevet 10. desember 2011 Fordelen med studier, synes jeg da, er at etter denne fæle perioden så får du gleden av å være ferdig med noe. I januar begynner du liksom på nytt, eksamen markerer om ikke annet at du kan legge et emne eller et fag bak deg. Og en ny start er alltid en veldig god følelse, synes jeg. 1