NewYorkNewYork Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Finnes det noen god liste noe sted over alt som burde forberedes til et bryllup? Jeg er i en noe sprø situasjon siden jeg traff Mannen bare for noen måneder siden, men likevel vet at han kommer til å fri en gang i løpet av julen. Bryllupet kommer til å stå til sommeren, under et år etter at vi ble kjent med hverandre. Med andre ord har jeg ikke mye tid til å planlegge dette. (Og jeg vet dette høres helt sprøtt ut, men situasjonen er slik at vi ikke kan vente særlig lenge med å gifte oss)
bobbi Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 Det ligger en " hva glemte dere til bryllupet" tråd her inne på bryllupsforumet....der tror jeg nok du finner det meste du trenger å huske Og i tråden 2012 bruder er det også masse nyttig. Gratulerer og kos deg med planleggingen :happy:
Gjest Doh Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 Heisann. Man trenger ikke lang tid på å planlegge bryllupet. Vi gifter oss 8 mnd etter at han fridde og jeg syns jeg har gjort veldig lite, men vi har likevel nesten ikke noe igjen. Har laget et par lister ut fra hva jeg har lest her. Men der er ikke alt man trenger å huske da, bare det vi trenger Bordplassering – lage bordkart og presentasjon Bestille kake Kjøpe kaketopp Bestille brudebukett Finne gaveansvarlige Lære brudevals Kaker. Hva og hvem? Møte med prest/organist Møte med toastmaster, lage kjøreplan for dagen Kjøpe alkohol Kjøpe all annen drikke(brus, mineralvann, kaffe) Kjøpe nattmat og mellommåltid til etter vielsen Finne noen som kan filme i kirken og taler Finne noen som kan dele ut kirkeprogrammene Lage og bestille kirkeprogram Bestemme salmer og tekster(hvem skal lese?) Finne ut hvem som kan låse lokalene Finne ut hvem som skal ta imot gjestene etter vielsen Ekstra linser Ekstra strømper Kamera til bryllupsnatta Ta bilder under forberedelsene Vase til brudebuketten Bilde av brudebuketten Legge frem vårt kamera til festen(pluss polaroidkameraet) Ta ut brudebuketten av vann på forhånd for å unngå flekker på kjolen Hvor skal gavene være på natta? Tape for nedpakking av gaver Felles røykepauser Ta bilde av gavebordet Bordkart med presentasjon av alle på hver tallerken Informer om forskjellig drikke til maten utenom vin(saft til barna) Avtale entreen med toastmaster Ekstra balsam i bagen til bryllupsnatta. Ha også oversikt over hvem som har den Sukkerbiter/sukker og fløte til kaffen Gå sakte opp og ned kirkegulvet. Hold buketten lavt Lommetørkle til kirken og middagen Kjøreplan til flere, informer om hvem som har praktisk informasjon Liste over hvem man vil ha bilde med, gi denne til en som kan ta ansvar for å gjennomføre Mat og drikke etter vielsen Gi tlf til forlover før kirken hvis folk ringer og spør om praktiske ting Tannpirkere
NewYorkNewYork Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2011 Takk for svar. Har trålet forumet i hele dag og funnet en god del nyttige tips og en god del jeg ikke trenger å forholde meg til. Blir ikke noe tradisjonelt bryllup på oss siden omstendighetene ikke tillater det, men siden det aldri har vært noen drøm for meg, så tror jeg dagen kommer til å bli perfekt likevel.
Gjest Offensive Pie Skrevet 10. desember 2011 #5 Skrevet 10. desember 2011 Om du vil ha en interaktiv sjekkliste, er det en brukbar en på theknot.com. Om du velger å sjekke den ut, så ikke bli avskrekket av alle punktene - noe gjelder kun i statene, andre ting blir ført opp flere ganger. Men, den er delt opp ut fra måned, og posjonerer ting brukbart greit ut.
NewYorkNewYork Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2011 Men det er jo perfekt, Offensive Pie, siden jeg skal gifte meg i statene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå