Gå til innhold

Peppermynteolje

Ragg

Anbefalte innlegg

Jeg spurte på apoteket etter peppermyntedråper men fikk peppermynteolje, er det det samme? Det står ingenting på flasken el esken om hva det kan brukes til. Står kun eterisk olje. Jeg skal prøve meg på konfekt men vil ikke ha i feil peppermynte :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte på apoteket etter peppermyntedråper men fikk peppermynteolje, er det det samme? Det står ingenting på flasken el esken om hva det kan brukes til. Står kun eterisk olje. Jeg skal prøve meg på konfekt men vil ikke ha i feil peppermynte :flau:

Jeg bruker i hvert fall sånn eterisk peppermynteolje fra apoteket i min konfekt. Har i grunnen ikke hørt om noe alternativ på den fronten, men kan være jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er peppermynteolje du skal bruke i konfekten :jepp:

Er ikke mange dråpene som skal til, det er veldig sterkt!

Det er forresten genialt å ha i hus når man blir forkjølet/ har influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den peppermynteoljen jeg så på apoteket kostet over 100 kroner, er det mulig å få tak i billigere?

Det er noe som heter peppermyntekstrakt også, forskjellen er at oljen er sterkere. Jeg tenker å bruke ekstrakt i konfekten siden jeg ikke fikk det til med oljen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte små flakser med konsentrert olje (kaffesmak og tuttifrutti) på Traktøren. De var små, men det er jo ikke mange dråpene som skal til! De kostet 25 kr stykket - kanskje de hadde peppermynte også?! De hadde iallfall mange forskjellige smaker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...