Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har søking på google blitt irriterende vanskelig, siden en autofullfør-funksjon tar over og skriver søkeord som mesteparten av tiden er noe helt annet enn det jeg hadde til hensikt å skrive.

Kan denne idiotfunksjonen slås av? Før var det slik at det kom opp en serie med alternativer, som man da evt kunne velge, men nå virker det som om programmet bare plukker fra en liste, og totalt overser hva man forsøker å skrive. Noen ganger må man prøve både tre og fire ganger før søketermene er sånn som man vil ha den.

Eksempel: Jeg ville ha informasjon om EUtimes.net, siden jeg hadde kommet over en artikkel som virket totalt virkelighetsfjern og var full av påstander som virket som propaganda.

Da jeg forsøkte å skrive inn eutimes, ble jeg stadig vekk avbrutt og autofullføringsfunksjonen mente tydeligvis at det var artikler om Eystein Hellstrøm jeg burde lese. Hva faen ER dette? Virus, eller er det bare på tide å kassere google og begynne å bruke en annen søkemotor. Jeg hater at man avslutter setningene for meg, særlig når de da ender opp med å si det stikk motsatte av det jeg skulle til å si.

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Gå på google.no. Øverst i høyre hjørnet er det et sånt "hjul" trykk på den og på innstillinger for søk. Bla nedover til du ser

Google Instant

Bruk Google Instant – forslag og resultater mens du skriver

Ikke bruk Google Instant. og trykk av for ikke bruk google instant.

(hvis det er det du mener)

Skrevet

Gå på google.no. Øverst i høyre hjørnet er det et sånt "hjul" trykk på den og på innstillinger for søk. Bla nedover til du ser

Google Instant

Jeg tror ikke det er den han mener.

Jeg husker jeg hadde samme problem på iPaden, og jeg klarte å løse det. Skal se om jeg klarer å finne ut av det, så kommer jeg tilbake.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg tror ikke det er den han mener.

Jeg husker jeg hadde samme problem på iPaden, og jeg klarte å løse det. Skal se om jeg klarer å finne ut av det, så kommer jeg tilbake.

Ah. Jaja, verdt et forsøk. :fnise:

Skrevet

Etter litt googling ser det faktisk ut som om de har gjort det til en fast funksjon man ikke kan velge. Noen hadde visst klart å skru den av ved å logge ut av googlekontoen sin (jeg har ikke googlekonto, og jeg har ingen problemer med autofullfør når jeg bruker pc-en min, så det kan være noe i det).

Jeg fant dette svaret fra på et googleforum:

it's in keeping with our vision of a unified Google search experience to make popular, useful features part of the default experience, rather than maintain different versions of Google. As Autocomplete quality has improved, we felt it was appropriate to have it always on for all of our users.

You can learn more about the Google Instant by visiting the "About Google Instant" page below.

Best,

Kelly

Skrevet

Google Instant

Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg syns det er kjekt med forslag og resultater. Men denne funksjonen kupper tekstlinjen der man skriver inn søkeordene, og erstatter DEM med "forslag". Det er like mye "forslag" som en overfallsvoldtekt er et frieri.

Skrevet

Hmmm. Nå fungerer det greit, dvs man får forslag, i en boks under søkevinduet. Det er ok. Vet ikke helt hva som gjorde at det forandret seg.

Skrevet (endret)

Mann 42:

Ser ut til at User Agent Switcher* kobler ut de greiene her. UAS er en extension (utvidelse), man kan legge til firefox, og vil få nettleseren din til å utgi seg for å være noe annet enn det den egentlig er. Jeg har brukt den av og til på hjernedøde nettsider, som er snekret slik at man krever Internet Explorer. Ser ikke ut til å være så nøye akkurat hvilken browsersimulering du velger, bare det er en annen enn default.

UAS kan dog gi litt merkelig oppførsel på enkelte nettsider, f.eks vil ikke formateringen av innlegg på kg virke skikkelig. Ikke noen ideal-løsning med andre ord.

*Kunne kanskje vært litt artig med en link.

Endret av Lutetium 71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...