Gå til innhold

Kan man ikke sette innpå mer enn 20 000 på BSU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo en grense på 20 000 i året på BSU. Hva skjer om jeg setter innpå 20 001 kr? Blir kontoen sperret når den når 20 000? Eller kan man bare pøse på med så mye penger man vil hvert år, men at man bare får skattelette av de 20 000?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gikk ikke i min bank ihvertfall.

Skrevet

Det er ikke mulig å sette inn mer enn 20k i året. Om du prøver å sette inn 20 001kr, så går det ikke. Vil tro det kommer opp feilmelding eller noe lignende

Skrevet

hos Nordea går dette fint (i allefall for meg...)

Det som skjer hos meg er at jeg setter inn feks 25 000 i løpet av ett år, når vi går over til nytt år blir 20 000 av disse "låst" i BSU og gir skattefradrag, de 5 000 til overs blir som om jeg hadde satt dem inn 1. januar (altså disponible og ikke "låst" før neste år...) Renter får du på alt.

Om det går varierer nok fra bank til bank, min forrige bank gjensidige gikk det ikke ann å sett 1kr for mye på...

Skrevet

DNB har lansert BSU 2.0 eller noe, den kan du sette inn 30 000 på i året, så altså til sammen 50 000 der :)

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg forsøkte å sette inn mer penger på min i år, men fikk tilbakebetalt det som var over 20k av DnB. BSU 2.0 virker som en god løsning, bør kanskje opprette en slik en.

Skrevet

Et litt teit spørsmål, men de pengene man setter inn på BSU, kan de noengang flyttes over til en BSU-konto i en annen bank? Banken min hadde et veldig godt åpningstilbud nå, og inntil videre skal jeg fortsette med den banken, men siden den ligger et stykke unna der jeg bor, er det mulig jeg ønsker å bytte bank. Men det spiller kanskje ingen rolle om jeg beholder BSU-kontoen min der selv om jeg har brukskonto et annet sted? Det er forøvrig samme bankkjede, men ulike fylker.

Skrevet

Ja, du kan flytte bsuen din til de bankene du måtte ønske. Jeg har lønnskonto i en bank, bsu i en, høyrentekonto i en. 3 forskjellige banker, det plager ikke meg, fordi det er det som gir meg best tilbud :)

Skrevet

Ja, du kan flytte bsuen din til de bankene du måtte ønske. Jeg har lønnskonto i en bank, bsu i en, høyrentekonto i en. 3 forskjellige banker, det plager ikke meg, fordi det er det som gir meg best tilbud :)

OK, tusen takk for svar! :) (og ikke meningen å kuppe tråden, men når man først var inne på bsu..)

Skrevet

OK, tusen takk for svar! :) (og ikke meningen å kuppe tråden, men når man først var inne på bsu..)

Snakk med banken du vil flytte BSU til og de ordner opp for deg. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...