Gå til innhold

"Besteforeldre" møtes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at kommende besteforeldre på begges sider møtes til middag før et barn er født?

Svigermor har nemlig arrangert et slikt møte (med oss tilstede), men jeg er ikke komfortabel med hele settingen...

Hilsen kommende mor, 24.

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Sjølvsagt! Kvifor i alle dagar skulle ein unngå ein slik situasjon? Dei to familiane skal jo "flettast saman" i samband med at barnet vert fødd. Viss du ikkje er komfortabel med situasjonen kan du jo invitere alle fire heim til deg og barnefaren i staden.

• Liker 5
Skrevet

Vi har ikke plass.

Skjønner at dette er for å være hyggelig, men jeg hadde håpet det skulle bli i en litt mer naturlig situasjon. På sykehuset, eller i dåp, f.eks. Nå føles det så arrangert og "oppstilt"...

Skrevet

Neida, det blir hyggelig ! To sett med besteforelde som begge gleder seg!

Nå vet jo ikek jeg om de har barnebarn fra før, men er det første barnebarn så er dt en helt ny rolle de skal inn i , som dere. Og barnabarn er livets dessert, det er virkelgi noe å glede seg til! Så kan de "konkurer" litt om innkjøp, strikkaklær, leker osv osv. Så lenge det er godlynt er det bare hyggelig knkuranse.

Skrevet

Takk for svar! :)

Det blir mine foreldres første, men svigers har fra før.

Jeg tror jeg får ta meg en prat med samboer om mine tanker og bekymringer om denne dagen.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Besteforeldrene her møtte ikke hverandre før dåpen.

Gjest Annaires
Skrevet

Her møttes foreldrene på hver side mange år før de fikk barnebarn.

Hva er det i den settingen du gruer deg sånn for?

Skrevet

Jeg syns egentlig det er litt merkelig at dere skal ha barn uten at deres respektive foreldre allerede har møtt hverandre.

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes det er en selvfølge at besteforeldrene treffer hverandre før barnet blir født. Hadde det vært et kortvarig forhold på 2-3 mnd uten forpliktelser eller uten ansvar er det anderledes. Men når barn kommer til verden er det veldig seriøst håper jeg.

Det var et flott iniativ av dine svigerforeldre synes jeg.

• Liker 3
Gjest pysepusen
Skrevet

Synes det høres koselig ut jeg! :)

Her hadde vi vært sammen i mange år før han ble født - og gift - så våre foreldre hadde møtt hverandre mange ganger før han ble født!

Skrevet

Har ikke dine foreldre truffet hans foreldre enda ? Høres underlig ut .Hvor lenge har dere vært sammen ?

Skrevet

Har ikke dine foreldre truffet hans foreldre enda ? Høres underlig ut .Hvor lenge har dere vært sammen ?

Det kan være mange grunner til at svigerfamiliene ikke har møtt hverandre tidligere. Mine foreldre møtte ikke min svigermor før i bryllupet. Jeg møtte ikke min svigermor før noen få dager før bryllupet. Rett og slett pga geografi.

• Liker 2
Skrevet

Foreldrene våre møttes først ved dåpen. Ingen grunn til at de ikke møttes før egentlig, bare ble sånn...

Skrevet

Dersom de ikke har møtt hverandre før nå, så er det kanskje på tide? Hva er det som er så rart med at svigermoren din har lyst til å møte foreldrene dine?

• Liker 1
Skrevet

Vanlig og vanlig, det vet jeg ikke, men det er jo helt naturlig at man møtes når forholdet er såpass seriøst. Etter hvert vil de jo uansett møtes i barnebursdager o.l. Skjønner ikke hvorfor du er ukomfortabel med det? Har du et anstrengt forhold til noen av dem? Mine foreldre er kjempesære, men kommer helt fint overens med det andre besteforeldreparet (til og med etter at "barna" ble skilt").

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke plass.

Skjønner at dette er for å være hyggelig, men jeg hadde håpet det skulle bli i en litt mer naturlig situasjon. På sykehuset, eller i dåp, f.eks. Nå føles det så arrangert og "oppstilt"...

Du synes ikke det er mer arrangert å møtes for første gang i en dåp?

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke plass.

Tror du ikke det blir mer arrangert og oppstilt i en dåp?

Det virker som om at det ikke er stor avstand (geografisk) mellom foreldrene, så det er rart at de ikke har møttes før siden dere har et så seriøst forhold.

Foreldrene til meg og mannen hadde ikke møttes før vi planla bryllup. Det var da en selvfølge at de møttes et par ganger i forkant av bryllupet selv om de bor på to forskjellige kanter av landet. Jeg hadde vært flau om det hadde kommet fram i bryllupet at de aldri hadde møtt hverandre før.

Jeg var forresten i en dåp i vinter der besteforeldrene møtte hverandre for første gang. Det var pinlig og utrolig rart.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...