Gå til innhold

Når på året svarer det seg å sette inn penger på BSU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har somregel spredd beløpene godt utover året. Men vil det har noe å si for renta om man f.eks setter de inn i januar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har somregel spredd beløpene godt utover året. Men vil det har noe å si for renta om man f.eks setter de inn i januar?

Selvsagt vil det si noe om hvilket rentebeløp du får. BSU kontoen har vel gjerne en rente som ligger litt over vanlig høyrente-konto (kommer kanskje an på beløpet du har stående der). Så om du setter 20 000 rett inn på BSU kontoen 1 januar får du litt mer i renter - tipper 0,5 - 1%. Enn viss beløpet stod på en annen høyrente-konto

Endret av Inx
  • Liker 1
Skrevet

Om man har mulighet til det ville jeg heller satt 20 000 inn på konto den 1.jan enn 31.des.

Setter man inn 20 000 den 1.jan, så vil man få mer ut av rentene iløpet av det året.

• Liker 1
Skrevet

Jepp, sett inn sp tidlig som mulig. Og nå er de beste BSU-rentene så gode ift. beste boliglånsrente at du faktisk til og med tjener bra på å la pengene stå i BSU fremfor å betale ned lån, om du har mulighet.

Skrevet

1.januar, da får du et helt år med renter. Jeg pleier å sette inn skatten jeg får tilbake i juni, men da har jeg mistet ca. 1/2 år med renter allerede. Derfor setter jeg 20.000 1.januar neste år. :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...