Gå til innhold

Ballkjole i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er på jakt etter en ballkjole i Bergen. Men i frykt for at 10 andre jenter skal komme i samme kjole, holder jeg meg borte fra de "vanlige butikkene"(Byoung,VeroModa,H&M osv)

Så jeg lurte på om dere vet om noen butikker som kanskje ikke alle vet om? Helst med beskrivelse om hvor den ligger også :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg er på jakt etter en ballkjole i Bergen. Men i frykt for at 10 andre jenter skal komme i samme kjole, holder jeg meg borte fra de "vanlige butikkene"(Byoung,VeroModa,H&M osv)

Så jeg lurte på om dere vet om noen butikker som kanskje ikke alle vet om? Helst med beskrivelse om hvor den ligger også :-)

Nå vet jeg ikke hvilket prissjikte du sikter deg inn på, og om du mener veldig sånne klassiske ball-prinsessekjoler, men det ligger i hvert fall en kjolebutikk i Øvregaten (den typen butikk som kan finne på å selge brudekjoler og brudepikekjoler, liksom). Har aldri vært inne der selv, men har i hvert fall lagt merke til den :)

Øvregaten er en parallellgate til Bryggen. Den første parallellgaten du kommer til, er Rosenkrantzgaten, og den neste er da Øvregaten :)

Skrevet

oki! Takk for svar. :jepp:

Tenkte på litt billigere kjoler. 200-1000 kanskje. Men jeg kan jo alltids sjekke ! :-D

Skrevet

det ligger (var ihvertfall det ifjor) en brylupp/ballkjole butikk i galleriet i øverste etasje en plass. Husker ikke hva den heter i farta :P men du kan jo stikke dit og se etter den..

Gjest SnowLeopard
Skrevet

På Xhibition er det også en med mange fine kjoler.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilket prissjikte du sikter deg inn på, og om du mener veldig sånne klassiske ball-prinsessekjoler, men det ligger i hvert fall en kjolebutikk i Øvregaten (den typen butikk som kan finne på å selge brudekjoler og brudepikekjoler, liksom). Har aldri vært inne der selv, men har i hvert fall lagt merke til den :)

Øvregaten er en parallellgate til Bryggen. Den første parallellgaten du kommer til, er Rosenkrantzgaten, og den neste er da Øvregaten :)

Hvis det er Gicci du tenker på, ville jeg ikke anbefalt den. Synes alle kjolene der ser billige og glorete ut. Har ikke vært inne der da, men jeg går forbi hver dag og ser det de har stilt ut i vinduet...

Jeg ville sett på Vrimmel ved Torgallmenningen, der har de ofte noe som kan passe til ballkjole. Jeg kjøpte min ballkjole der sist gang, men den kostet 3000,-. Men det kan være de har noe billigere :)

Skrevet

oki! Takk for svar. :jepp:

Tenkte på litt billigere kjoler. 200-1000 kanskje. Men jeg kan jo alltids sjekke ! :-D

En ballkjole som ikke kommer fra billig kjedebutikk som alle kjenner - fra 200 kr, er vel å være litt optimistisk.

Herskap og Tjenere, eller hva den nå heter, på toppet av Galleriet har en del kjoler som ikke er typisk kjedebutikk.

Ellers kan du jo prøve vintagebutikker i Skostredet for eksempel?

Skrevet

På RiccoVero på Xhibition har de mange fine kjoler, kansje ikke helt i den prisklassen du tenkte på da men..

• 2 år senere...
Skrevet

Hei. Merket Kate and Harriet holder til i Bergen og syr flotte kjoler på bestilling til en fornuftig pris. De syr aldri to like av en kjole, noe som betyr at du ikke risikerer å komme på festen i samme kjole som andre. Samt at det er kort bestillingstid. Sjekk ut http://kateandharrie...m/?page_id=2949

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...