Gå til innhold

Jif Skurekrem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pus bestemte seg for å stikke tunga i skurekrem. Han spiste det ikke, bare stakk tungespisen inn, jeg så han lagde "bljak" ansikt. Også gikk han og drakk vann. Burde jeg ringe dyrlegen? Han ser helt fin ut, skal jeg bare passe på han? Hva er symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr dit? Er det "nød"nr?

Skrevet

Ikke nødnummeret, men dere oppgir det nr?

For nødsituasjoner med gift i Norge ringer du 22 59 13 00

Giftinformasjonen

Skrevet

Hun sa de hadde ingen info om hvordan dette fungerte på katt, men hun oppgav at det kun ville være irritasjon i slimhinnene, slik det fungerer på mennesker. Og siden han ikke fikk i seg så mye, og så ut til å ikke like det, samt drikke vann etterpå, så trodde hun det kom til å gå bra :)

Skrevet

Ikke nødnummeret, men dere oppgir det nr?

For nødsituasjoner med gift i Norge ringer du 22 59 13 00

Giftinformasjonen

Hæ? :klo: Vi er to stykker før deg som har oppgitt akkurat samme telefonnummer som deg og skrevet at TS ikke skulle ringe nødnummer.

• Liker 1
Skrevet

Hæ? :klo: Vi er to stykker før deg som har oppgitt akkurat samme telefonnummer som deg og skrevet at TS ikke skulle ringe nødnummer.

Altså, dere sier ikke ring nødnummeret, men dere oppgir nødnummeret? :klo:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Nødnr. i Norge er følgende:

110 - brann

112 - Politi

113 - Medisinsk nøddtelefon (ambulanse)

Oppgitt nr til Giftsentralen er ikke et nødnr.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Jo, men TS lurte på om det var nødnummeret til Giftsentralen - eller om man ringte en annen linje :)

Skrevet

:klaske: Er det mulig? Vi oppgir nummeret til giftinformasjonssentralen, ikke nødnummeret - som er 110 (brann) 112 (politi) og 113 (ambulanse)

Gjest happy_me
Skrevet

Uffda, da ble nok pus forundret tenker jeg! Men de vet vel hva de snakker om på Giftsentralen, så det går bra :)

Skrevet

Jo, men TS lurte på om det var nødnummeret til Giftsentralen - eller om man ringte en annen linje :)

De er bare oppgitt et nummer dit og slik har det alltid vært.

Skrevet

Uffda, da ble nok pus forundret tenker jeg! Men de vet vel hva de snakker om på Giftsentralen, så det går bra :)

Han hadde det rareste uttrykket :ler: "Er ikke det spiselig!?" Jeg tror han tror det om alt i dette huset.

Han ligger og sover nå. Etter å ha hoppet rundt her som krabaten han er. Så antar han har det bra! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...