AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Skulle reininstallere windows på nytt på C, men klarte å installere det på D i stedenfor uten at den ble formatert. Så prøvde en gang til og da kom det på C, men har nå windows på C og D og må velge når jeg starter pc-en på nytt. Må jeg nå formatere D eller kan jeg bare slette windows-filene manielt på D-disken? Jeg har ikke så lyst å miste alle filene på D og får ikke råd til noe ekstern harddisk før neste lønning.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Skulle reininstallere windows på nytt på C, men klarte å installere det på D i stedenfor uten at den ble formatert. Så prøvde en gang til og da kom det på C, men har nå windows på C og D og må velge når jeg starter pc-en på nytt. Må jeg nå formatere D eller kan jeg bare slette windows-filene manielt på D-disken? Jeg har ikke så lyst å miste alle filene på D og får ikke råd til noe ekstern harddisk før neste lønning. Ble noe kluss her. Jeg mente at nå har jeg windows som skulle installers på nytt på D og den gamle er fortsatt på C. Kan jeg installere windows på nytt på C og bare slette det manuelt fra D? Har ikke så lyst å formatere D-disken, men trenger å ny installasjon av windows.
HopelessFear Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Hvis du setter boot-prioritering til C i BIOS, så du starter windows med filene i C, kan du bare slette windows filene i D disken, eller la filene være om du vil være helt sikker. Du kan eventuelt ta en back-up på filene i D og formatere D, for så å legge de tilbake.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Takk for svar, men hvordan gjør jeg det i BIOS?
HopelessFear Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Takk for svar, men hvordan gjør jeg det i BIOS? Det kommer an på hovedkortet ditt, men i de fleste vil det være en periode når du starter opp der du kan trykke en av de følgende knappene for å komme til BIOS: f12, f8, f2, eller delete knappen. Ofte vil den knappen stå oppført nederst mens pcen starter. Når du har kommet inn, kan du sette prioriteten på boot, altså hvilken disk som skal starte windows.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå