Gå til innhold

Julegaver kun til barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er noe som har irritert meg i noen år nå, etter at både jeg og vennene mine fikk barn.

Pluttselig sier alle "vi gir bare til dattern din i år" også forventer de å få gaver til sine barn.

Hvorfor skal jeg slutte å vise mine venner at jeg setter pris på dem ved å gi en liten julegave bare fordi de har fått barn?? Det er jo dem jeg er venner med, ikke ungene...

Dessuten får ungene så mye gaver uansett, mens foreldrene nesten ikke får noen etter at barna har kommet...

Jeg har endt opp med å gi til både voksne og barn, men får tilbakemeldinger på at folk ikke vil at jeg skal gjøre det, for de får dårlig samvittighet fordi de bare kjøper til dattern min....

Hva mener andre om dette??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

jeg synes det er idiotisk. barn får ofte sinnsykt mye gaver uansett, og det kan være hyggelig for voksne å få gaver også. Jeg er uenig i de som mener at jula er barnas høytid - jula er alles høytid. Også de voksne, og de har ofte like stor glede av gaver som barna. Barn får ofte så mye at de ikke bryr seg så mye om hver enkelt gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som deg, og nå angrer jeg egentlig veldig på at jeg begynte å gi gaver til ungene til venninnene mine som fikk lenge før meg for nå føler jo de at de må gi til mitt barn. Jeg vet at venninnene mine mener det er helt greit om jeg slutter å gi til ungene deres, men hvordan forklare det for barna? Det synes jeg ikke er helt greit, så da fortsetter jeg å gi til de blir konfirmert.

Men som voksen må jeg ærlig innrømme at jeg kjøper det jeg ønsker meg/trenger og har ikke det store behovet for gaver selv om jeg selvsagt synes det er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette har blitt komplisert i min vennegjeng. Ender med at jeg kjøper en eske konfekt eller noe, til hele familien, i stedet forå kjøpe mange smågaver til barn jeg ser max en gang i året...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...