Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg planlegger å bli siviløkonom og har lyst til å søke meg inn på økonomi og administrasjon på UMB fra høsten av. Noen som kan fortelle litt om studiestedet?

Det er også ganske viktig for meg å få lov til å legge opp studiehverdagen litt selv da jeg har barn. Hvordan fungerer det på Ås? Noen som vet?

:)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg planlegger å bli siviløkonom og har lyst til å søke meg inn på økonomi og administrasjon på UMB fra høsten av. Noen som kan fortelle litt om studiestedet?

Det er også ganske viktig for meg å få lov til å legge opp studiehverdagen litt selv da jeg har barn. Hvordan fungerer det på Ås? Noen som vet?

:)

I do! Begynte på øk.adm der i høst. Veldig gode, engasjerte lærere, kjempeflott campus, godt og lærerikt miljø osv. Når det kommer til å legge opp studiehverdagen så kan man velge litt selv. Hvertfall første året har man jo mange fag som er obligatoriske, med følgende forelesninger til faste tidspunkter. Er forelesning ca. 8-10 timer i uka. I de fagene med stor pågang går en forelesning to ganger om dagen, dvs at man selv kan velge hvem av disse tidspunktene man vil gå på. Ved siden av disse forelesningene blir det satt opp øvingsgrupper som går hver dag til forskjellige tidspunkter, her kan du velge og vrake hvilke dager som passer deg best =)

Skrevet

Jeg studerer master øk.ad på ås, og slenger med på innlegget over. Er veldig fornøyd med studiene. Gode forelesere, og fleksible fag. Har satt sammen hvilke fag jeg har hvert semester etter hvilke som er obligatoriske og hva som passe med min timeplan.

• 1 måned senere...
Skrevet

Ser det er en gammel tråd, men den blir sikkert søkt opp en eller annen gang, så jeg svarer likevel.

Jeg er kjempefornøyd med masterstudiet på UMB (siv. øk). I motsetning til der jeg tok bachelor så kan jeg på umb ta en del fag som ikke er økonomi, men som er nyttige for det jeg ønsker å jobbe med. Jeg lærer kjememye av å bevege meg litt rundt på forskjellige fag. Lærerne er stort sett veldig flinke, og studiemiljøet er helt supert. Er veldig glad for at jeg valgte UMB i stedet for en av de andre skolene jeg kom inn på !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...